۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۵
تولید قارچ حداقل ۳۰ درصد افزایش یافته است| توان تولید ۲۵۰ هزار تن در سال را داریم
فعال صنعت قارچ خوراکی کشور در گفتگو با بازار خبر داد

تولید قارچ حداقل ۳۰ درصد افزایش یافته است| توان تولید ۲۵۰ هزار تن در سال را داریم

افشار فعال صنعت قارچ خوارکی کشور گفت: گسترش صادرات در کنار افزایش تولید ۳۰ درصدی قارچ نسبت به تابستان، بازار این محصول را متعادل کرده است.

بازار؛ گروه کشاورزی: محمد حسن افشار فعال صنعت قارچ خوراکی به خبرنگار بازار گفت: بازار قارچ به یک ثبات نسبی رسیده است که عوامل مختلفی در این وضعیت موثر واقع شده است؛ یکی از این عوامل گسترش صادرات قارچ است.

افشار گفت: به عبارت ساده تر همه ساله با خنک شدن هوا صادرات قارچ رونق بیشتری می گیرد که این امر روی بازار داخل اثر گذار است.

 تولید قارچ نسبت به تابستان رشدی بالغ بر ۳۰ درصد داشته است
وی ادامه داد: از سوی دیگر یکسری واحدهای تولیدی که در تابستان به دلیل نداشتن سیستم خنک کننده نمی توانستند به اصطلاح محصول بگیرند، با خنک شدن هوا سالن های خود را پر کرده اند و تولید را افزایش داده اند.

افشار گفت: به این ترتیب در شرایط فعلی میزان تولید قارچ نسبت به تابستان رشدی بالغ بر ۳۰ درصد داشته است.

این فعال صنعت قارچ خاطر نشان کرد: از سوی دیگر با افزایش تولید و مناسب تر شدن قیمت این محصول مصرف نیز رشد داشته و پویایی بازار را رقم زده است.

افشار گفت: در حقیقت با بالا رفتن تولید، صادرات قارچ و همچنین افزایش مصرف قارچ در داخل، بازار متعادل شده است و در نتیجه در مجموع الان وضعیت نسبت به تابستان که نوسانات شدید تری داشتیم باثبات تر است و امیدواریم این وضعیت ادامه پیدا کند و قارچ کاران بتوانند بدون زیان تولید کنند.

در صورت فراهم بودن شرایط، توان تولید سالانه ۲۵۰ هزار تن قارچ را در کشور داریم
وی در خصوص میزان تولید قارچ کشور نیز گفت: طبق آخرین آمار تولید سالانه ۱۵۰ تا ۱۸۰ هزار تن است و لذا به طور میانگین ماهانه حدود ۱۵ هزار تن تولید داریم.

افشار تصریح کرد: اگر وضعیت فعلی ادامه پیدا کند قارچ کاران می توانند سالن های بیشتری را پر کنند، بخصوص اینکه ظرفیت خالی بسیار زیاد داریم. به طوری که در صورت فراهم بودن شرایط، حتی می توان تا ۲۵۰ هزار تن در سال تولید داشته باشیم.

کد خبر: ۱۱۷٬۷۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha