۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۹
توانایی آذربایجان شرقی برای تامین کالاهای وارداتی بنگلادش| ضرورت افزایش مراودات اقتصادی
در اتاق بازرگانی تبریز مطرح شد؛

توانایی آذربایجان شرقی برای تامین کالاهای وارداتی بنگلادش| ضرورت افزایش مراودات اقتصادی

تبریز- نائب رئیس اتاق بازرگانی تبریز گفت: آذربایجان شرقی توانایی تامین بسیاری از کالاهای وارداتی بنگلادش از جمله ماشین‌آلات، ماشین ابزار و تراکتور را دارد.

به گزارش خبرنگار بازار، ابوالفتح ابراهیمی ظهر دوشنبه در دیدار با رایزن بازرگانی سفارت بنگلادش در تهران در محل اتاق بازرگانی تبریز با بیان اینکه آذربایجان شرقی از مهم ترین قطب های صنعتی و کشاورزی ایران است، گفت: فرش، صنایع غذایی، شیرینی و شکلات، صنایع پایین دستی قطعه سازی، خودروسازی و تراکتور سازی از جمله مهم ترین صنایع این استان هستند.

وی با اشاره به همسایگی استان با کشورهایی که شاهراه ورود به اروپا هستند، گفت: تجارت با کشورهای مسلمانی همچون بنگلادش قطعا در اولویت بوده و دو طرف باید نسبت به ظرفیت های اقتصادی یکدیگر اشنایی بیشتری داشته باشند.

ابراهیمی با تاکید بر امید به گسترش مناسبات با کاهش تحریم ها گفت: استان آذربایجان شرقی توانایی تامین بسیاری از کالاهای وارداتی بنگلادش از جمله ماشین‌آلات، ماشین ابزار و تراکتور را دارد.

نائب رئیس اتاق تبریز با اعلام آمادگی این اتاق برای افزایش همکاری های اقتصادی با بنگلادش گفت: امیدواریم زمینه برای اعزام و پذیرش هیات های تجاری به منظور اشنایی بیشتر طرفین فراهم شود.

وی بر آمادگی اتاق تبریز برای افزایش همکاری های اقتصادی با این کشور تاکید کرد.

توانایی آذربایجان شرقی برای تامین کالاهای وارداتی بنگلادش| ضرورت افزایش مراودات اقتصادی

ابراز تاسف از حجم کم مراودات تجاری بین ایران و بنگلادش
جولیا معین، رایزن بازرگانی سفارت بنگلادش در تهران نیز در این دیدار ضمن ابراز تاسف از حجم کم مراودات تجاری بین دو کشور و با تاکید بر گسترش مناسبات گفت: کشور بنگلادش دارای سریع ترین رشد اقتصادی در جنوب آسیا بوده و رتبه دهم در رشد اقتصادی در جهان را دارد.

وی با اشاره به برخی ظرفیت های اقتصادی این کشور گفت: بنگلادش دومین صادرکننده بزرگ پوشاک، سومین تولیدکننده انواع سبزیجات، چهارمین تولیدکننده برنج و سومین تولیدکننده آبزیان در جهان است.

جولیا معین ادامه داد: همچنین این کشور در تولید نخ کنفی، دارو، چای، کنجد، میوه های استوایی، دوچرخه و دیگر صنایع دارای مزیت بسیار بالایی است. ۲۰۰ کارخانه ریسندگی در این کشور داریم که ۲۵ مورد آن ها دولتی و مابقی خصوصی هستند.

وی افزود: پارچه، صنایع غذایی و نوشیدنی، اقلام الکترونیکی، زیورآلات و خشکبار از جمله مواردی هستند که می توان به بنگلادش صادر کرد. همچنین سرمایه گذاری در زمینه تولید پوشاک و ماشین آلات نساجی در بنگلادش را می توان توصیه کرد.

همکاری مشترک در زمینه نساجی با بنگلادش
پروینی، رئیس اتحادیه نساجی استان نیز در این دیدار ضمن اشاره به توانمندی های آذربایجان شرقی، از هر گونه همکاری مشترک در زمینه نساجی استقبال کرده و گفت: فرصت های موجود در مناطق آزاد دو کشور می تواند فرصتی برای توسعه روابط باشد.

کد خبر: ۱۱۷٬۶۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha