۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۸
افزایش بارندگی‌ها تمایل کشاورزان قزوینی را برای کشت افزایش داده است
معاون جهاد کشاورزی قزوین:

افزایش بارندگی‌ها تمایل کشاورزان قزوینی را برای کشت افزایش داده است

قزوین-معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: افزایش چهار برابری بارندگی‌های پاییزی تمایل کشاورزان استان را برای کشت افزایش داده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی قزوین، مجید اسماعیلی اظهار داشت: براساس گزارش هواشناسی بارش های به ثبت رسیده در سال زراعی امسال نسبت به مدت مشابه قبل حدود چهار برابر افزایش یافته و از ۱۲ میلی متر به ۵۷ میلی متر رسیده است.

وی بیان کرد: با این شرایط استقبال کشاورزان قزوین برای کشت محصولات مهم و استراتژیک از جمله گندم و جو بیشتر شده است و پیش بینی می کنیم بیش از برنامه ابلاغی در این محصولات شاهد کشت باشیم.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قزوین اظهار داشت: برنامه کشت گندم و جو به دلیل کاهش بارندگی ها برای سال زراعی جاری به ترتیب ۱۰۷ هزار و شش هزار هکتار تعیین شده بود که نسبت به سال زراعی قبل کمتر است اما انتظار می رود با توجه به بارندگی های خوب پاییزی کشت این محصولات استراتژیک از این میزان فراتر برود.

اسماعیلی با اشاره به اجرای طرح جهش تولید در دیمزارهای قزوین،گفت: رشد قابل توجه بارندگی ها به اجرای موفقیت آمیز این طرح کمک شایانی می کند.

کد خبر: ۱۱۷٬۵۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha