۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۷
تشکیل کارگروه مشترک به منظور ساماندهی استخدام کارکنان دولت
سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس خبر داد

تشکیل کارگروه مشترک به منظور ساماندهی استخدام کارکنان دولت

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس از تشکیل کارگروه مشترک متشکل از اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس و کارشناسان سازمان ادرای و استخدامی کشور به منظور ساماندهی استخدام کارکنان دولت خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، مجید انصاری، در تشریح جزئیات نشست عصر روز گذشته(۲۳ آبان ماه) کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: این نشست پیرو مهلت ۴۵ روزه که برای سازمان اداری و استخدامی کشور جهت تدوین لایحه ساماندهی استخدام کارکنان دولت تعیین شده بود با حضور آقای لطیفی رئیس این سازمان برگزار شد.

نماینده مردم ممسنی و رستم در مجلس ادامه داد: رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در این نشست ضمن تأکید بر ضرورت استانداردسازی نحوه پرداخت حقوق و مزایا مبتنی بر عدالت اذعان کرد که تعدد قراردادهای استخدامی زیبنده نظام اداری و استخدامی کشور نیست.

وی تصریح کرد: بر اساس تحقیقاتی که اعضای کمیسیون اجتماعی انجام دادند، حدود ۲۶ نوع قرارداد استخدامی در کشور وجود دارد که رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور نیز در این راستا یادآور شد که این سازمان اقدام به تهیه داشبورد اطلاعات نظام اداری کشور کرده که هنوز از آن رونمایی نشده است. همچنین در جمع بندی که انجام داد معتقد بود با توجه به آسیب‌شناسی دقیقی که از سوی کارشناسان این سازمان صورت گرفته است بخشی از مشکلات موجود در نظام اداری و استخدامی در سایه عدم اجرای قوانین موجود، عدم نظارت دقیق و تعامل بین بخشی در این زمینه ایجاد شده است.

انصاری خاطر نشان کرد: در نهایت قرار بر این شد کارگروه مشترکی متشکل از اعضای این کمیسیون، نمایندگان صاحب ایده و تفکر مجلس و کارشناسان سازمان اداری و استخدامی کشور تشکیل شده و در سه روز ابتدای هفته آینده نشست مشترکی داشته باشند و اهداف مشترکی که پیرامون سامان بخشی تنوع استخدام‌ها و عدالت محور کردن نحوه پرداخت حقوق و مزایا وجود دارد را مورد ارزیابی قرار دهند و قطعا خروجی این کارگروه به اتخاذ تصمیم کمیسیون پیرامون ضرورت پیگیری تدوین لایحه یا ادامه بررسی طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت منتهی خواهد شد.

وی افزود: در ادامه این نشست رئیس سازمان نظام پزشکی کشور به ارائه توضیحاتی پیرامون عملکرد این سازمان پرداخت، همچنین به وظایف این مجموعه و نیازمندی‌هایی که در مورد ساختار سازمان نظام پزشکی وجود دارد  و مطالبات پزشکانی که ذیل این مجموعه به انجام رسالتشان می پردازند و مواردی که ممکن است باعث ایجاد عدم انگیزه در روند فعالیت آنها شود، اشاره کرد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تأکید کرد: اعضای کمیسیون اجتماعی نیز در ادامه این نشست به ارائه ایرادات موجود در این حوزه و انتظاراتی که مردم از این سازمان دارند به ویژه در خصوص ساختار اداری این مجموعه در حوزه انتخابیه‌شان و برخی شهرهایی که فاقد امکانات اداری در این حوزه هستند، پرداختند.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مهمانان حاضر در این نشست یادآور شد: در این نشست رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور و معاونانش و رئیس سازمان نظام پزشکی و معاونانش حضور داشتند.

کد خبر: ۱۱۷٬۵۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha