۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۰
واشنگتن آماده بررسی اصلاح برخی تعرفه های تجاری دوران ترامپ با چین است
وزیر خزانه داری آمریکا:

واشنگتن آماده بررسی اصلاح برخی تعرفه های تجاری دوران ترامپ با چین است

وزیر خزانه داری آمریکا طی سخنانی از آمادگی واشنگتن برای بازبینی در تعرفه گمرکی برخی از اقلام که در زمان دولت ترامپ توسط ایالات متحده افزایش یافته بود، خبر داد.

به گزارش بازار، وزیر خزانه داری آمریکا طی سخنانی از آمادگی واشنگتن برای بازبینی در تعرفه گمرکی برخی از اقلام که در زمان دولت ترامپ توسط ایالات متحده افزایش یافته بود، خبر داد.

بر اساس این گزارش، «ژانت یلن» وزیر خزانه داری گفت که ایالات متحده مایل است برخی از تعرفه های وضع شده توسط دولت دونالد ترامپ علیه چین را مورد بازبینی قرار دهد.

در همین راستا، «کاترین تای»، نماینده تجاری ایالات متحده نیز گفت که ما در حال بررسی مجدد فاز یک قرارداد تجاری و شناسایی درخواست‌ها برای کاهش تعرفه‌ها در برخی مناطق هستیم.

یلن در گفتگو با شبکه خبری CBS گفت: بنابراین قطعاً این چیزی است که در حال بررسی مجدد است.

لازم به ذکر است، کاخ سفید در زمان ریاست جمهوری ترامپ، تعرفه های مختلفی را بر فولاد، آلومینیوم و همچنین برخی از محصولات چین برای مقابله با آنچه ترامپ، اقدامات تجاری ناعادلانه پکن می خواند، اعمال کرد که منجر به اعتراض شدید چین شد.

گفته می شود این اقدام آمریکا، بخشی از سیاست های این کشور در دولت بایدن برای کاهش تنش با چین در دوران رکورد اقتصادی گسترده در ایالات متحده و لزوم تمرکز کاخ سفید بر مشکلات معیشتی داخلی در داخل آمریکا محسوب می شود.

کد خبر: ۱۱۷٬۴۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha