۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۰۲:۵۳
تولید نفت شیل به بالاترین سطح از ابتدای بحران کرونا می‌رسد

تولید نفت شیل به بالاترین سطح از ابتدای بحران کرونا می‌رسد

مؤسسه ریستاد انرژی پیش‌بینی کرد که تولیدکنندگان آمریکایی تولید نفت شیل را افزایش می‌دهند و به بالاترین سطح از ابتدای بحران کرونا می‌رسانند.

به‌گزارش بازار به نقل از شانا، مؤسسه تحقیقاتی ریستاد انرژی اعلام کرد که بالا رفتن قیمت‌های نفت خام و گاز طبیعی سبب افزایش تولید نفت در مناطق مختلف آمریکا شده است و احتمال دارد عرضه نفت خام شیل به بالاترین سطح از ابتدای بحران کرونا برسد.

تحلیلگران ریستاد انرژی انتظار دارند تولید نفت شیل آمریکا در ماه دسامبر به ۸ میلیون و ۶۸۰ هزار بشکه در روز برسد که بالاترین رقم از مارس ۲۰۲۰ است. در این‌ بین، تولید گاز این کشور هم به بالاترین رقم در ۶ سال گذشته نزدیک می‌شود.

قیمت نفت خام آمریکا در سال جاری میلادی با رهایی اقتصادها از قرنطینه‌های کرونایی و محدود باقی‌ ماندن تولید نفت سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (ائتلاف اوپک‌پلاس) با وجود درخواست جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا برای صادرات بیشتر این ائتلاف، ۶۷ درصد افزایش یافته‌ است.

قیمت گاز هم در همین دوره و در بحبوحه‌ تقاضای بالای داخلی و خارجی و بحران انرژی در اروپا و آسیا ۹۰ درصد افزایش یافته است.

تولید نفت شیل آمریکا هنوز هم پایین‌تر از سطح ۲۰۱۹ است و به ‌نظر می‌رسد تورم بالا و کمبود نیروی کار سرعت افزایش تولید نفت ایالات متحده را کاهش دهد.

کد خبر: ۱۱۷٬۴۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha