۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۲
استدلالهای دبیر سندیکای صنایع کنسرو ایران؛ گوجه فرنگی را ۴ برابر قیمت سال گذشته می‌خریم
بررسی افزایش ۲ برابری قیمت رُب در گفتگو با بازار

استدلالهای دبیر سندیکای صنایع کنسرو ایران؛ گوجه فرنگی را ۴ برابر قیمت سال گذشته می‌خریم

میر رضوی، دبیر سندیکای صنایع کنسرو ایران گفت: با وجود افزایش ۴ برابری قیمت گوجه فرنگی، قیمت رب گوجه فرنگی حدود ۲ برابر شده است و لذا آنطور که گفته می شود این محصول در بازار گران نشده است.

بازار؛ گروه کشاورزی: محمد میر رضوی دبیر سندیکای صنایع کنسرو ایران در خصوص گرانی رب گوجه فرنگی در ماه های اخیر به خبرنگار بازار گفت: در ابتدا باید بدانید که صنایع کنسروی اصولا مشمول قیمت گذاری نیست؛ به این معنا که ما نمی توانیم قیمت گذاری کنیم. با این وجود قیمت ها را کنترل می کنیم قیمت واحدهای برند مطرح کشور را زیر نظر داریم.

میررضوی افزود: به عبارت بهتر ما از واحدهای مطرح کشور آنالیز قیمت می گیریم چرا که طبق دستورالعملی که از ستاد تنظیم بازار داریم حتما باید آنالیز قیمت داشته باشند و اگر قیمتها غیر متعارف باشد، خود سازمان حمایت ورود خواهد کرد.

وی با بیان اینکه قیمت رب گوجه فرنگی امسال نسبت به قیمت خود گوجه فرنگی افزایش چندانی نیافته است، خاطر نشان کرد: امسال گوجه فرنگی که تحویل کارخانه دار داده می شد حدود ۴ برابر شده بود؛ یعنی گوجه فرنگی امسال نسبت به سال قبل ۴۰۰ برابر گرانتر شد و علتش هم خشکسالی و از سوی دیگر کشت کم بود و به تبع نبودن گوجه فرنگی باعث بالا رفتن قیمت گوجه فرنگی شد.

افزایش ۲ برابری قیمت رب گوجه فرنگی مربوط به ملزومات بسته بندی و هزینه کارگری است
میر رضوی تصریح کرد: با وجود افزایش ۴ برابری قیمت گوجه فرنگی  قیمت رب گوجه فرنگی حدود ۲ برابر شده است که این افزایش قیمت ۲ برابری نیز مربوط به ملزومات بسته بندی، مزد کارگری و غیره بوده است.

با وجود افزایش ۴ برابری قیمت گوجه فرنگی  قیمت رب گوجه فرنگی حدود ۲ برابر شده است که این افزایش قیمت ۲ برابری نیز مربوط به ملزومات بسته بندی، مزد کارگری و غیره بوده است

وی تاکید کرد: حرف ما این است که افزایش قیمت رب گوجه فرنگی نسبت به افزایش سایر کالاها مناسب و قابل قبول بوده است و لذا آنطور که گفته می شود گران نشده است.

در حال حاضر فقط رب استیک صادر می شود و به هیچ عنوان رب فله ای که عمدتا برای مصرف داخلی است صادر نمی شود. لذا تاثیری روی قیمت داخل ندارد

دبیر سندیکای صنایع کنسروی کشور در پاسخ به این سوال که افزایش قیمت اخیر رب گوجه فرنگی تا چه حد متاثر از صادرات این محصول است گفت: صادرات مقوله دیگری است و تنها در صورتی ممکن است موجب افزایش قیمت شود که رب فله ای صادر شود. با این وجود در حال حاضر فقط رب استیک صادر می شود و به هیچ عنوان رب فله ای که عمدتا برای مصرف داخلی است صادر نمی شود. لذا تاثیری روی قیمت داخل ندارد.

میر رضوی با بیان اینکه رب به اندازه کافی در بازار موجود است، گفت: تا یک ماه و نیم دیگر گوجه فرنگی جنوب کشور می رسد و قطعا قیمت رب گوجه از قیمت فعلی نیز کمتر خواهد شد.

وی در خصوص حجم تولید رب گوجه فرنگی نیز گفت: به طور متوسط در سال های که خشکسالی نباشد بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تن رب در کشور تولید می شود که از این مقدار حدود ۵۰ درصد صادر و ۵۰ درصد نیز مصرف داخل است.

کد خبر: ۱۱۷٬۳۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha