۱۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۴
۲۴۰ میلیون دلار کالا از استان سمنان صادر شد/ کاهش ۱۱ درصدی واردات
طی سال ۹۸؛

۲۴۰ میلیون دلار کالا از استان سمنان صادر شد/ کاهش ۱۱ درصدی واردات

سمنان - مدیرکل گمرک استان سمنان از صادرات ۲۳۹ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار کالا از گمرک استان شامل سمنان، گرمسار و شاهرود طی سال ۹۸ خبر داد و گفت: میزان این کالاهای صادراتی ۲۶۸ هزار تن بوده است.

به گزارش خبرنگار بازار، علی سعدالدین ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران به تشریح عملکرد یک‌ساله گمرک استان سمنان پرداخت و بیان داشت: ۲۶۸ هزار تن کالا به ارزش ۲۳۹ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار از استان سمنان طی سال گذشته صادر شده است.

وی از افزایش صادرات استان خبر داد و ابراز کرد: میزان صادرات استان در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ ازنظر ارزش ۴۳ درصد رشد داشته که نشان از عملکرد خوب گمرک و شرکت های صادراتی استان دارد.

مدیرکل گمرک استان سمنان از کاهش ۱۱ درصد میزان وزنی کالاهای صادراتی استان در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ خبر داد و ابراز کرد: این امر یعنی استان از خام فروشی دوری کرده و همچنین صادرات کالاهایی با ارزش افزوده بیشتر صورت گرفته است.

سعدالدین با بیان اینکه افغانستان، کشورهای عربی، آسیای میانه، عراق و ... در زمره کشورهای میزان کالاهای استان سمنان در سال ۹۸ بوده اند، تاکید کرد: در این سال همچنین کالاهایی از ایتالیا، آلمان، چین و ... به استان سمنان وارد شده که عمدتاً ماشین آلات کارخانه ها و مواد اولیه تولید بوده اند.

وی با بیان اینکه ۱۱۰ قلم کالا توسط ۱۲۰ شرکت صادراتی استان در سال ۹۸ به خارج از کشور صادرشده است، افزود: شمش سرب، کاشی و سرامیک، کولرآبی، شوینده، قاشق چنگال یک‌بارمصرف، فورسیلیس و … از استان سمنان صادر شده است.

مدیرکل گمرک استان سمنان گفت: ۲۲ هزار تن کالا در سال ۹۸ به استان وارد شده که ارز مالی آن ها ۶۱ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار برآورد می شود.

کد خبر: ۱۱٬۷۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha