۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۸
نرخ مصوب مرغ، ۳۱ هزار تومان
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران اعلام کرد

نرخ مصوب مرغ، ۳۱ هزار تومان

عسگری، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران گفت: نرخ مصوب هر کیلوگرم گوشت مرغ، ۳۱ هزار تومان و هر شانه تخم مرغ، ۴۳ هزار تومان است.

به گزارش بازار به نقل از استانداری تهران، حشمت اله عسگری در جلسه کمسیون تنظیم بازار استان با تاکید بر اولویت نظارت بر قیمت‌های ۲۵ کالای اساسی در سطح بازار اظهار داشت: به منظور پایش بازار سطح شهر تهران گروه‌های نظارت و بازرسی متشکل از استانداری، سازمان صمت، جهاد کشاورزی، تعزیرات و سایر دستگاه‌های نظارتی در مناطق ۲۲ گانه تهران سازماندهی می‌شوند و بر قیمت کالاها نظارت و با متخلفان برخورد خواهند کرد.

وی با اشاره به معیوب بودن شبکه توزیع و نقش آن در نارسایی و تفاوت قیمت‌ها افزود: با اصلاح شبکه توزیع و نظارت بر آن‌ها کنترل قیمت‌ها مقدور است و از تلاطم بازار جلوگیری خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران با اشاره به قیمت‌های مصوب برای مرغ هرکیلو ۳۱ هزار تومان و هرشانه تخم مرغ ۴۳ هزار تومان تاکید کرد: مطالبه از دستگاه‌های ذی ربط در خصوص قیمت این اقلام بر اساس قیمت مصوب خواهد بود و وجود چند نرخی قیمت یا افزایش خارج از قیمت‌های مصوب در سطح استان قابل پذیرش نیست و با واحدهای صنفی متخلف برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

عسگری سپس با اشاره به تکلیف چهار استان مازندران، گلستان، گیلان و سمنان در تامین مرغ استان تهران به میزان ۸۱۰ تن در روز گفت: سازمان جهاد کشاورزی به عنوان دستگاه متولی تامین، ساماندهی و نظارت بر بازار محصولات کشاورزی، اقدامات و پیگیری‌های لازم را در این زمینه به عمل آورد و گزارش روزانه خود را به استانداری اعلام کند.

وی با تاکید بر نقش دستگاه‌های نظارتی بر ثبات بازار تصریح کرد: انتظار می‌رود با تسریع و شتاب در بازرسی و نظارت از همه ظرفیت‌های قانونی خود برای جلوگیری از تلاطم و نوسانات قیمت‌ها استفاده کنند و با حداکثر ظرفیت امنیت و ثبات را در بازار تثبیت نمایند.

معاون اقتصادی استاندار تهران با اشاره به ثبات نسبی در بازار لبنیات و نان افزود: شرکت‌های تولیدی لبنیات برای درج قیمت مصوب بر محصولات خود اقدام کنند و دستگاه‌های نظارتی قیمت اقلام لبنی مندرج در کارخانه‌ها را کنترل و از هرگونه تخلف و گران‌فروشی جلوگیری کنند وهمچنین نانوایی‌های استان نسبت به درج قیمت نان در انظار مصرف کنندگان اقدام نمایند.

کد خبر: ۱۱۷٬۳۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha