۱۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۶
۷ هزار هکتار از شبکه آبیاری و زهکشی خداآفرین اردبیل زیرکشت می‌رود
نماینده مجری بهره برداری از شبکه های آبیاری مرزی اردبیل:

۷ هزار هکتار از شبکه آبیاری و زهکشی خداآفرین اردبیل زیرکشت می‌رود

اردبیل - نماینده مجری بهره برداری از شبکه های آبیاری مرزی اردبیل گفت: هفت هزار هکتار اراضی تحت‌پوشش شبکه‌های فرعی آبیاری احداث شده، در سال آبی جاری تحت کشت و بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار بازار، عباس قنبری صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران در محل آب منطقه ای اردبیل با بیان اینکه  هفت هزار هکتار اراضی تحت‌پوشش شبکه‌های فرعی آبیاری احداث شده، در سال آبی جاری تحت کشت و بهره‌برداری قرار می‌گیرد گفت: قرار است در مرحله نخست از آغاز بهره‌برداری شبکه آبیاری و زهکشی خداآفرین، تشکل‌های قانونی آب‌بران در سه هزار هکتار اراضی ناحیه عمرانی اول و چهار هزار هکتار اراضی ناحیه عمرانی دوم شبکه آبیاری و زهکشی خداآفرین ایجاد شود.

وی اظهارداشت: همچنین قراردادهای حق اشتراک و تحویل حجمی آب، توسط سازمان جهاد کشاورزی استان به شرکت آب منطقه ای اردبیل معرفی خواهد شد تا مطابق آنها اراضی تحت‌پوشش،  تامین شود.

نماینده مجری بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری مرزی استان اردبیل تصریح‌کرد: با معرفی تعدادی از شرکت‌های تعاونی تولید روستایی از سوی سازمان جهاد کشاورزی، جلساتی با نمایندگان تشکل‌های فوق برگزار و تاکنون با شش تعاونی تولید روستایی معرفی شده در ناحیه عمرانی اول مجموعا با سطح زیرکشت حدود یک‌هزار و ۵۰۰ هکتار قرارداد حق اشتراک و قرارداد تحویل حجمی آب منعقد شده و آب مورد نیاز محصولات کشت شده آن‌ها در حال تامین و تحویل است.

قنبری اظهار کرد: با پیگیری و هماهنگی انجام شده با سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل تعاون روستایی استان اردبیل، برنامه‌ریزی شده تا در چند روز آینده نیز با معرفی سایر تشکل‌های آب‌بران در ناحیه عمرانی اول و دوم برای کشت محصولات بهاره، ضمن عقد قراردادهای حق اشتراک و تحویل حجمی آب با این تشکل‌ها، آب اراضی تحت‌پوشش آنها تامین و تحویل شود.

وی گفت: شرکت آب منطقه‌ای اردبیل برای بهره‌مند شدن کشاورزان از سرمایه‌گذاری‌های دولت در شبکه آبیاری و زهکشی خداآفرین، با بکارگیری شرکت دارای صلاحیت بهره‌برداری و نگهداری از شبکه آبیاری و استقرار آن در منطقه، برای تامین آب موردنیاز اراضی این شبکه در نواحی عمرانی اول و دوم آمادگی لازم را دارد.

قنبری افزود: با معرفی تشکل‌های قانونی آب‌بران تحت‌پوشش شبکه از طریق سازمان جهادکشاورزی استان اردبیل، در اسرع وقت اقدام لازم برای انعقاد قرارداد حق اشتراک و قرارداد تحویل حجمی آب به آنها را انجام خواهد داد و آب مورد نیاز اراضی تحت کشت را تامین و توزیع می‌کند.

کد خبر: ۱۱٬۷۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha