۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۳
نوکیا خواستار تسریع در روند دیجیتال سازی اقتصاد جهان و استفاده از انرژی سبز شد
در جریان برگزاری نشست گلاسکو؛

نوکیا خواستار تسریع در روند دیجیتال سازی اقتصاد جهان و استفاده از انرژی سبز شد

مدیرعامل نوکیا طی سخنانی در جریان برگزاری نشست گلاسکو، خواستار دیجیتال سازی اقتصاد جهان و حرکت به سمت استفاده از منابع انرژی پایدار و سبز شد.

به گزارش بازار، شرکت فنلاندی نوکیا با صدور بیانیه ای از برنامه خود برای تسریع در روند دیجیتال سازی، جذب انرژی سبز و همچنین تمرکز بر تولید برق ۱۰۰٪ تجدیدپذیر در فعالیت های این شرکت تا سال ۲۰۲۵ شد.

بر اساس این گزارش، صدور این بیانیه توسط نوکیا در حالی صورت می گیرد که رهبران جهان در گلاسکو اسکاتلند برای کنفرانس تغییرات آب و هوایی سازمان ملل متحد (COP۲۶) گرد هم آمده اند.

«پکا لوندمارک»، رئیس و مدیر عامل نوکیا، به رهبران سیاسی، تجاری و جامعه مدنی در کنفرانس پیوسته و طی سخنانی خواستار تسریع در جذب فناوری سبز برای رسیدن به صفر شد.

رئیس و مدیر عامل نوکیا در این خصوص گفت: تولید انرژی سبز بدون دیجیتال سازی امکانپذیر نیست. در حال حاضر تنها ۳۰ درصد از اقتصاد جهان دیجیتال سازی شده است، و اکنون باید تلاش کنیم تا ۷۰ درصد باقیمانده سیستم های اقتصادی را به هم متصل کرده تا اطمینان حاصل کنیم که جهان می تواند به انرژی سبز خالص برسد.

وی همچنین در ادامه سخنان خود تصریح کرد: شبکه اینترنت ۵G و فناوری‌های مرتبط با آن، نقش مهمی در پایدارتر ساختن صنایع دیگر دارند. در عین حال صنعت ارتباطات باید ردپای خود در استفاده از منابع انرژی تجدید ناپذیر را به حداقل رسانده و استفاده از برق سبز را تسریع بخشد.

گفته می شود، نوکیا اکنون قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ تمامی برق مورد نیاز  دفاتر، آزمایشگاه‌های تحقیق و توسعه و کارخانه‌های خود را از شرکت هایی تامین کند که این برق را به صورت کاملا سبز و از طریق منابع انرژی تجدید پذیر تولید کرده اند.

 در حالی که انرژی تجدیدپذیر در حال حاضر در تمام ۱۲۰ کشوری که نوکیا در آنها فعالیت می کند در دسترس نیست، این شرکت مدعی شده که با اکوسیستم گسترده تری برای جذب بیشتر برق پایدار به شبکه برق مصرفی این کشورها کار خواهد کرد.

کد خبر: ۱۱۷٬۲۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha