۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۰
راه‌اندازی مرکز رشد حوزوی ضروری است| طرح‌هایی برای مهارت افزایی طلاب
معاون پژوهش حوزه علمیه:

راه‌اندازی مرکز رشد حوزوی ضروری است| طرح‌هایی برای مهارت افزایی طلاب

قم- معاون پژوهش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه گفت: راه‌اندازی مرکز رشد حوزوی سبب کاربردی سازی علوم انسانی و اسلامی می‌شود.

به گزارش خبرنگار بازار، حجت الاسلام ابوالقاسم مقیمی در جلسه‌ای که عصر شنبه با حضور حجت الاسلام علیزاده مدیر مطالعات و برنامه‌ریزی پژوهشی معاونت پژوهش حوزه علمیه، حمیدرضا شوشتری‌پور معاون فناوری پارک علم و فناوری استان قم و محمد ولیا بیدگلی مدیر مرکز رشد علوم انسانی و اسلامی در محل پارک علم و فناوری قم برگزار شد، بر توسعه همکاری‌های علمی و فناوری میان پارک و حوزه‌های علمیه تأکید کرد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های کم نظیر معنوی و علمی و حضور طلاب توانمند در مراکز حوزوی در شهر مقدس قم، گفت: ایجاد یک کمیته مشترک علمی و فناوری با پارک علم و فناوری ضروری به نظر می‌رسد.

طرح‌های حوزه برای مهارت افزایی طلاب
معاون پژوهش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه با تأکید بر اینکه حوزه‌های علمیه باید بر ایده‌های خلاق دینی نظارت و همکاری داشته باشد، اظهار کرد: بر اساس آخرین سند آمایش حوزه‌های علمیه ۴۰ کار ویژه عملیاتی به منظور توسعه آموزش کاربردی و مهارت افزایی ویژه طلاب تعریف شده است.

وی در ادامه بر ضرورت همکاری پارک علم و فناوری قم برای تأسیس مرکز رشد حوزه‌های علمیه تأکید کرد و گفت: بی شک حوزه با وجود ۷۰ رشته تحصیلی با ۳۰۰ گرایش می‌تواند صاحب ایده‌ها و ظرفیت‌های خلاقانه و نوآورانه کم نظیر و متنوع و کارسازی برای توسعه فناوری حوزه علوم انسانی و اسلامی باشد.

حجت الاسلام مقیمی با استقبال از برگزاری یک رویداد فناورانه مشترک ادامه داد: طلاب حوزه علمیه باید بتوانند با طرح و معرفی ایده‌های خود زمینه کاربردی سازی و توسعه دستاوردهای علمی فراهم کنند.

تشکیل کمیته توسعه و کاربرد فناوری در علوم انسانی
حمیدرضا شوشتری‌پور، معاون فناوری پارک علم و فناوری استان قم با تشریح اهداف و برنامه‌های این پارک در زمینه توسعه و تعامل با ایده‌های علوم انسانی و اسلامی گفت: برگزاری رویدادها با محوریت ایده‌های حوزوی، تشکیل کمیته توسعه و کاربرد فناوری در علوم انسانی و استقرار واحدهای فناوری با موضوع ایده‌های حوزوی بخشی از فعالیت‌های پارک در سال‌های اخیر بوده است.

در بخش دیگری از این نشست، مدیر مرکز رشد علوم انسانی و اسلامی بر ضرورت تعامل و همکاری هدفمند و مداوم میان حوزه علمیه و پارک علم و فناوری تأکید کرد و گفت: در نظر داریم در صورت همکاری، یک رویداد فناورانه با ایده‌های حوزه علوم اسلامی به مناسبت هفته پژوهش و فناوری برگزار کنیم.

محمد ولیا با اشاره به اینکه باید مکانیزم‌های ثبت و هدایت ایده‌های حوزوی در بستر فناوری را فراهم کنیم، گفت: ایجاد تفاهم نامه همکاری عملیاتی می‌تواند گره گشای بسیاری از خلأهای اجرایی و ارتباطی میان حوزه و پارک علم و فناوری باشد.
 

کد خبر: ۱۱۷٬۲۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha