۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۶
نهایی شدن ضوابط ورود شرکت‌های کسب و کار نوپا به بازار سرمایه
معاون پذیرش فرابورس اعلام کرد

نهایی شدن ضوابط ورود شرکت‌های کسب و کار نوپا به بازار سرمایه

معاون پذیرش فرابورس ایران گفت: برای شرکت‌های کسب و کار نوپا (استارتآپ ها) ضوابط خاص پذیرش تعیین شده و هیچ مانعی برای ورود آن‌ها به بازار سرمایه وجود ندارد.

به گزارش بازار، حجت اسماعیل زاده در باره ورود استارتاپ‌ها به بازار سرمایه گفت: سال گذشته ۵ تا ۶ شرکت برای ورود به بازار سرمایه درخواست دادند که از این تعداد فقط یک شرکت در دی ماه سال گذشته پذیرش شد و باقی شرکت‌ها بعد از درخواست اولیه نسبت بروزرسانی اطلاعاتشان اقدام نکردند.

وی ادامه داد: در حال حاضر علاوه بریک شرکت که در دی ماه سال گذشته پذیرش شد و در حال درج نماد است، درخواست ۲ شرکت دیگر بروز رسانی شده و اطلاعاتشان طبق سامانه تکمیل و پرونده آن‌ها در حال بررسی است و ظرف هفته‌های اینده برای تصمیم گیری در اختیار هیئت پذیرش فرابورس قرار می‌گیرد.

معاون پذیرش فرابورس ایران درباره دلایل تاخیر ورود شرکت‌های کسب و کار نوپا (استارتاپ ها) به بازار سرمایه بیان کرد: در سال گذشته ضوابط ورود استارتاپ‌ها به بازار سرمایه نهایی نشده بود، اما اکنون ضوابط ورود شرکت‌های استارتاپی به بازار سرمایه مشخص شد و برای ورود شرکت‌های استارتاپی به بازار سرمایه هیچ مانعی وجود ندارد.

اسماعیل زاده ادامه داد: در حال حاضر ۳ استارتاپ درخواست فعال به فرابورس دارند که هر سه مسیر ورد به بازار سرمایه در حال انجام است.

وی گفت: با توجه به گذر مالی، برخی از استارتاپ‌های که سال گذشته درخواست ورود به بازار سرمایه دادند، حتما باید اطلاعاتشان را بروز رسانی کنند.

وی افزود: از زمانی که شرکت‌ها برای ورود به بازار سرمایه درخواست می‌دهند و پرونده کامل باشد ۲ ماه زمان می‌برد تا در هیئت پذیرش فرابورس تصمیم گیری و تعیین تکلیف شود برخی شرکت‌ها پیگیرمی شوند و برخی دیگر پیگیر ادامه کار نمی‌شوند و کار را رها می‌کنند.

معاون پذیرش فرابورس ایران گفت: پذیرش، یک مرحله از ورود شرکت به بازار سرمایه است بعد از آن شرکت‌ها باید فرایندهای زیادی را که در اختیار فرابورس نیست و بین چند نهاد است را طی کنند.

اسماعیل زاده ادامه داد: بازار سرمایه بستر مناسب برای توسعه کسب و کار شرکت‌های استارتاپی است و با توجه به اینکه این ضوابط نهایی شده استارتاپ‌ها با چشم انداز نهایی‌تر برای توسعه نیاز به بازارسرمایه دارند.

وی با بیان اینکه در پاییز و زمستان خبرهای خوبی برای ورود استارتاپ‌ها به بازار سرمایه اعلام خواهیم کرد گفت: احتمالا ظرف چند هفته آینده یکی از شرکت‌های استارتاپی در فرابورس درج می‌شود.

معاون پذیرش فرابورس ایران بیان کرد: شرکت‌های استارتاپی می‌توانند از طریق مشاورا ن پذیرش درخواست خود را ارسال کنند.

کد خبر: ۱۱۷٬۱۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha