۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۸
سامانه هوشمند توزیع مرغ در قزوین راه‌اندازی می‌شود
با نظارت اداره پست؛

سامانه هوشمند توزیع مرغ در قزوین راه‌اندازی می‌شود

قزوین-مدیرکل پست قزوین گفت: سامانه هوشمند توزیع مرغ با هدف حذف هرگونه واسطه و توزیع خارج از شبکه در این استان راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی پست قزوین، محسن بخشی اظهار داشت: با کمک این سامانه و اپلیکیشن متصل به آن که روی تلفن هوشمند نصب می‌شود، مرغ از درب مرغداری تا کشتارگاه و سپس مغازه‌های سطح شهر نقطه زنی شده و مورد رصد و پایش قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: بر اساس این سامانه میزان تناژ مرغ در مرغداری‌ها ثبت شده و تمامی خودروهای حمل مرغ زنده و کشتاری پس از تحویل مرغ آن را ثبت خواهند کرد، سپس با وجود جی پی اس مسیر حرکت خودروها رصد شده و تا واحدهای صنفی عرضه مرغ تحت نظارت قرار می‌گیرند.

به گفته بخشی، جمع آوری اطلاعات دقیق از مرغداری‌ها، کشتارگاه‌ها، خودروهای حمل مرغ زنده و کشتاری و واحدهای صنفی عرضه مرغ یکی از ملزومات اجرای این طرح است که اقدامات لازم برای ایجاد این بانک اطلاعاتی در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل پست قزوین بیان داشت: سامانه هوشمند توزیع مرغ با نظارت اداره پست در استان‌های دیگری مانند قم اجرایی شده و بسیار موفق عمل کرده است که امیدواریم هرچه سریع‌تر بتوانیم این مهم را در استان قزوین نیز عملیاتی کنیم.

بخشی خاطرنشان کرد: سامانه هوشمند توزیع مرغ موضوعی بود که قرارگاه امنیت غذایی وزارت جهاد کشاورزی آن را در دستور کار قرار داده و در استان قزوین نیز سازمان جهاد کشاورزی، صمت و کشتارگاه‌ها در قالب یک قرارداد مشترک در کنار این طرح قرار دارند.

وی یادآور شد: جلوگیری از خروج مرغ قزوین به استان‌های همجوار، مقابله با دلالان و واسطه‌ها، ممانعت از قطعه کردن مرغ و هرگونه اقدامی که به تنظیم هرچه بهتر بازار مرغ بیانجامد از اهداف اجرای این سامانه است.

کد خبر: ۱۱۷٬۱۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha