۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۶
تولید ۱.۵ میلیون تن محصولات کشاورزی در استان بوشهر
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر خبر داد:

تولید ۱.۵ میلیون تن محصولات کشاورزی در استان بوشهر

بوشهر- منوچهری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر از تولید ۱.۵ میلیون تن محصولات کشاورزی در استان بوشهر در یکسال اخیر خبر داد.

محمدتقی منوچهری در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: تولیدات کشاورزی استان بوشهر شامل محصولات زراعی و باغی و صیفی‌جات و سبزی‌جات هستند که علاوه بر نیاز استان، نیاز سایر مناطق کشور را تامین کرده و بعضی از محصولات نیز صادر می‌شوند.

وی افزود: گسترش صنایع تبدیلی به ویژه در حوزه خرما و همچنین در حوزه گوجه‌فرنگی موجبات بهبود وضعیت معیشتی کشاورزان می‌شود و اگر بتوانیم از خام‌فروشی فاصله بگیریم قطعا سودآوری بیشتری برای کشاورزان خواهد داشت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر از تولید ۱.۵ میلیون تن محصولات کشاورزی در استان بوشهر خبر داد و خاطر نشان کرد: سالانه بیش از ۶۵۰ هزار تن گوجه‌فرنگی و ۱۷۵ هزار تن خرما و رطب و ۷۰۰ هزار تن محصولات باغی و زراعی و صیفی‌جات از اراضی کشاورزی استان بوشهر برداشت می‌شود.

منوچهری تصریح کرد: با تلاش فعالان بازرگانی استان، بخشی از خرمای تولیدی و همچنین میگوی استان صادر می‌شود که ارزآوری ارزشمندی برای استان در پی دارد.

وی بیان کرد: به هر میزان که صادرات محصولات افزایش یابد، درآمد کشاورزان بیشتر شده و انگیزه بالاتری برای افزایش تولید و نهایتا ایجاد اشتغال پایدار خواهند داشت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: امسال پیش بینی بارش‌های خوبی شده و این مهم نوید بخش سالی پربار برای کشاورزان و باغداران عزیز استان است و سازمان جهاد کشاورزی استان نیز از همه توان خود برای حمایت از کشاورزان و تولیدکنندگان استفاده می‌کند.

کد خبر: ۱۱۷٬۱۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha