۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۷
مقابله با گرانفروشی از امروز تشدید می شود| تماس مردم با ۱۳۵ برای برخورد با متخلفان
مدیر کل تعزیرات حکومتی تهران در گفتگو با بازار:

مقابله با گرانفروشی از امروز تشدید می شود| تماس مردم با ۱۳۵ برای برخورد با متخلفان

اسفنانی،مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران گفت: با توجه به تعیین قیمت ۲۵ قلم کالای موردنیاز مردم حضور گروه های تعزیرات حکومتی دربازار برای مقابله با گرانفروشی و برخورد با متخلفان از امروز تشدید می شود.

بازار، گروه اصناف و بازرگانی: «محمدعلی اسفنانی» در گفتگو با خبرنگار بازار تاکید کرد: از آنجا که دو روز پیش مبنای قیمت ۲۵ قلم کالا توسط جهاد کشاورزی تعیین و اعلام شده، گشت های سازمان تعزیرات حکومتی از امروز می توانند با حضور در محل واحدهای صنفی متخلف و صدور رای با هرگونه گرانفروشی برخورد کنند.

وی تاکید کرد: در راستای مقابله با گرانفروشی در نشست هایی که با مسئولان سازمان حمایت، جهاد کشاورزی، اتاق  اصناف و وزارت صنعت، معدن و تجارت بر افزایش گشت های بازرسی در بازار در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران بیان کرد: اگر هم نیاز باشد می توانیم با راه اندازی گشت های مشترک با حضور شعب سیار سازمان تعزیرات حکومتی در بازار با هرگونه گرانفروشی واحدهای صنفی مقابله کنیم.

مردم می توانند گرانفروشی واحدهای صنفی را به ۱۳۵ اطلاع دهند تا همکاران ما و شعب سیار تعزیرات حکومتی در اسرع وقت به مساله گرانفروشی ها رسیدگی کنند

مردم می توانند گرانفروشی واحدهای صنفی را به ۱۳۵ اطلاع دهند
اسفنانی بر اعلام هرگونه گرانفروشی به شماره ۱۳۵ تاکید کرد و گفت: مردم می توانند گرانفروشی واحدهای صنفی را به ۱۳۵ اطلاع دهند تا همکاران ما و شعب سیار تعزیرات حکومتی در اسرع وقت به مساله گرانفروشی ها رسیدگی کنند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران با بیان اینکه با توجه به اعلام این قیمت ها گشت های شعب سیار سازمان تعزیرات حکومتی را در تهران افزایش خواهیم داد اظهارداشت: گشت های سیار ما می توانند پس از حضور در محل و بررسی مساله گرانفروشی و توجه به دفاعیات واحدهای صنفی حکم لازم را صادر کنند.

اسفنانی در پاسخ به سوال خبرنگار بازار مبنی بر اینکه متوسط صدور رای روزانه گشت های شعب سیار سازمان تعزیرات حکومتی در سطح شهر تهران چه تعدادی است، گفت: متوسط صدور حکم توسط شعب سیار سازمان تعزیرات حکومتی در تهران برای مبارزه با گرانفروشی های واحدهای صنفی روزانه تا ۲۵ رای نیز رسیده است.

با ابلاغ قیمت مصوب ۲۵ قلم اجناس خوراکی مردم قرار بر این است که قیمت شیرخام در دامداری ۶۴۰۰ تومان و شیر کم چرب ۱.۵ درصد به قیمت ۱۱ هزار تومان، شیر با ۲ درصد چرب ۱۱هزار و ۵۰۰ تومان، و ۳ درصد چربی آن ۱۲ هزار و ۶۰۰ تومان و شیر با چربی ۳.۲ درصد ۱۲ هزار و ۸۰۰ تومان به مردم عرضه شود

این در حالی است که با ابلاغ قیمت مصوب ۲۵ قلم اجناس خوراکی مردم قرار بر این است که قیمت شیرخام در دامداری ۶۴۰۰ تومان و شیر کم چرب ۱.۵ درصد به قیمت ۱۱ هزار تومان، شیر با ۲ درصد چرب ۱۱هزار و ۵۰۰ تومان، و ۳ درصد چربی آن ۱۲ هزار و ۶۰۰ تومان و شیر با چربی ۳.۲ درصد ۱۲ هزار و ۸۰۰ تومان به مردم عرضه شود.

ماست پرچرب ۳ درصد دبه ای ۲.۵ کیلوگرم ۳۷هزار و ۶۰۰ تومان
در این فهرست قیمت شیر نایلونی ۹۰۰ گرمی کم چرب ۷۴۰۰ تومان، ماست لیوانی کم چرب ۹۰۰ گرمی ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان، ماست لیوانی پرچرب ۱۲ هزار و ۷۰۰ تومان و ماست کم چرب ۱.۵ درصد دبه ای ۲.۵ کیلوگرم ۳۰ هزار و ۶۰۰ تومان، ماست پرچرب ۳ درصد دبه ای ۲.۵ کیلوگرم ۳۷هزار و ۶۰۰ تومان و پنیر یوفو ۴۰۰ گرمی ۲۰ هزار تومان تعیین شده است.  

همچنین در این فهرست که توسط معاونت توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی اعلام شده است قیمت یک کیلوگرم مرغ گرم ۳۱ هزار تومان، قیمت هر کیلوگرم مرغ منجمد ۲۰ هزار تومان تعیین شده و قیمت تخم‌مرغ هر شانه ۳۰ عددی ۴۳ هزار تومان و هر کیلوگرم تخم‌مرغ نیز در سطح کشور ۲۲۵۰۰ تومان خواهد بود.

بر اساس اعلام این فهرست قیمت هرکیلو برنج هندی شرکت دولتی بازرگانی ۱۸۵۰۰ تومان، برنج تایلندی شرکت بازرگانی دولتی ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان و هر کیلوگرم برنج پاکستانی که توسط شرکت بازرگانی دولتی وارد کشور شده ۲۰ هزار و ۵۰۰ تومان خواهد بود.

در این فهرست قیمت نان بربری یارانه‌ای ۶۰۰ گرمی ۱۸۰۰ تومان، نان بربری غیر یارانه‌ای ۷۰۰ گرم ۲,۵۰۰ تومان، قیمت تافتون سنتی یارانه‌ای با ۲۵۰ گرم خمیر ۹۰۰ تومان، تافتون غیر یارانه‌ای با ۲۵۰ گرم خمیر ۱۲۰۰ تومان، تافتون گردان یارانه‌ای با ۲۲۰ گرم خمیر ۷۰۰ تومان، تافتون گردان غیریارانه‌ای با ۲۲۰ گرم خمیر یکهزار تومان، تافتون خراسانی یارانه‌ای با ۳۰۰ گرم چونه خمیر یکهزار تومان و قیمت تافتون خراسانی غیریارانه‌ای با ۳۰۰ گرم خمیر ۱۵۰۰ تومان تعیین شده است.

معاونت توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی در این فهرست قیمت لواش یارانه ای با ۱۶۰ گرم خمیر ۵۰۰ تومان، لواش غیریارانه‌ای با ۱۶۰ گرم خمیر ۶۵۰ تومان، لواش ماشینی اتوماتیک یارانه‌ای هر کیلو ۵ هزار تومان، لواش ماشینی اتوماتیک غیریارانه‌ای هر کیلوگرم ۶۵۰۰ تومان، سنگک یارانه‌ای با ۶۵۰ گرم خمیر ۲ هزار تومان و سنگک غیریارانه‌ای با ۶۵۰ گرم خمیر ۳ هزار تومان تعیین و اعلام شده است

معاونت توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی در این فهرست قیمت لواش یارانه ای با ۱۶۰ گرم خمیر ۵۰۰ تومان، لواش غیریارانه‌ای با ۱۶۰ گرم خمیر ۶۵۰ تومان، لواش ماشینی اتوماتیک یارانه‌ای هر کیلو ۵ هزار تومان، لواش ماشینی اتوماتیک غیریارانه‌ای هر کیلوگرم ۶۵۰۰ تومان، سنگک یارانه‌ای با ۶۵۰ گرم خمیر ۲ هزار تومان و سنگک غیریارانه‌ای با ۶۵۰ گرم خمیر ۳ هزار تومان تعیین و اعلام شده است.

۱۹ آبان ماه جلسه ستاد تنظیم بازار به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار و بر اساس مصوبات آن مقرر شد قیمت ۲۰ کالای اساسی ظرف ۲۴ ساعت از سوی وزارت جهاد کشاورزی و سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان با همکاری سایر نهادهای مرتبط محاسبه و بطور رسمی اعلام شود.

معاون اول رئیس جمهور در این جلسه از نوسان قیمت ها به عنوان یکی از اصلی‌ترین دغدغه های امروز مردم و مسئولین کشور یاد کرد و گفت: باید با برنامه ریزی دقیق و اتخاذ تصمیمات و تدابیر لازم، نسبت به ساماندهی این وضعیت اقدام شود.

محمد مخبر با اشاره به گزارش های دستگاه های ذیربط و بازدیدهای مستمر از فروشگاه ها و رصد قیمت کالاهای اساسی، اظهار داشت: اگرچه کالاهای اساسی به وفور در فروشگاه ها موجود است، اما اختلاف قیمت ها مردم را آزار می دهد که باید با تشدید نظارت ها، با متخلفین برخورد شود.

دراین جلسه مقرر شد جهت جلوگیری از قیمت گذاری سلیقه ای برخی فروشندگان و نوسانات بازار و امکان اعمال قانون درخصوص متخلفین، وزارت جهاد کشاورزی و سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ظرف ۲۴ ساعت فهرستی از مهمترین کالاهای ضروری و اقلام پرمصرف خانوار را احصاء و قیمت گذاری کرده و در اختیار مردم و بازرسین قرار دهند تا افراد سودجو و فروشندگان متخلف شناسایی و به سازمان تعزیرات حکومتی معرفی شوند.

در این جلسه که وزرای کشور، جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، دادگستری، راه و شهرسازی، ارتباطات و فناوری اطلاعات، رییس سازمان برنامه و بودجه و رئیس سازمان بسیج مستضعفین نیز حضور داشتند، در نهایت

معاونت توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی پنجشبنه شب فهرست قیمت  ۲۵ قلم از خوراکی های مردم را اعلام کرد تا همه واحدهای صنفی در کشور با قیمت تعیین شده این اقلام را به مردم عرضه کنند.

کد خبر: ۱۱۷٬۱۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha