۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۷
توسعه شرکت‌های دانش بنیان اردبیل تا ۱۵۰ واحد
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

توسعه شرکت‌های دانش بنیان اردبیل تا ۱۵۰ واحد

اردبیل- ابراهیم پور، رئیس پارک علم و فناوری اردبیل گفت: توسعه شرکت‌های دانش بنیان تا ۱۵۰ واحد در استان هدفگذاری شده است.

حبیب ابراهیم پور در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: پارک علم و فناوری در حال حاضر با همکاری مراکز علمی و دانشگاهی استان نسبت به فعال کردن ۵۵۰ واحد فناور اقدام کرده و در کنار آن ۳۶ شرکت دانش بنیان در استان ازز نوع یک تا سه فعالیت می کنند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به راه اندازی نمایندگی صندوق حمایت از صنایع پیشرفته مقرر شد تا برای شرکت های دانش بنیان استان با اولویت تولید محصولات صادرات محور ۸۰۰ میلیارد ریال در گام اول پرداخت شود که در سال های آینده این ظرفیت افزایش خواهد یافت.

رئیس پارک علم و فناوری اردبیل گفت: با تاکید استاندار اردبیل قرار شد تعداد شرکت‌های دانش بنیان با همکاری دانشگاه‌های استان توسعه یابد که امیدواریم ظرف دو سال آینده فضای توسعه و راه اندازی ۱۵۰ شرکت دانش بنیان فراهم آید.

ابراهیم پور نقش این شرکت ها را در تعاملات منطقه ای و حتی برون مرزی یادآور شد و بیان کرد: با توجه به مرزی بودن اردبیل فعالیت شرکت های دانش بنیان به راحتی می تواند بسترهای صادرات محصولات متنوع را فراهم کند.

رئیس پارک علم و فناوری اردبیل تصریح کرد: جایگاه استان ها در توسعه شرکت های دانش بنیان نزدیک به هم است هرچند که آذربایجان شرقی با ۱۶۹ شرکت و آذربایجان غربی با ۷۹ شرکت در شمالغرب پیشتاز هستند.

کد خبر: ۱۱۷٬۰۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha