۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۸
ضرورت ورود استارت‌آپ‌ها به کشاورزی قراردادی
پژوهشگر نظام‌های بهره‌برداری عنوان کرد

ضرورت ورود استارت‌آپ‌ها به کشاورزی قراردادی

رحیمی، پژوهشگر نظام‌های بهره‌برداری با اشاره به اهمیت و ضرورت ورود استارت‌آپ‌ها به حوزه کشاورزی قراردادی افزود: این اتفاق درمورد برخی محصولات از جمله زعفران افتاده است.

به گزارش بازار، عنایت‌الله بیابانی قائم‌مقام خانه کشاورز ایران گفت: سازمان تعاون روستایی سازمانی بود که اهداف تشکیلات فعلی را داشت اما به دلیل دخالت‌های دولت به هم ریخت.

وی احیای این سازمان بر اساس مبانی و ساختار سازمانی سابق خود را ضروری دانست و افزود: سازمانی که تولیدکنندگان از پایین‌ترین سطح در آن تعاونی تشکیل می‌دادند و مسئولیت‌ها را بر عهده می‌گرفتند به دلیل دخالت گاه‌وبیگاه دولت متأسفانه کارکرد خود را از دست داد.

قائم‌مقام خانه کشاورز ایران با اشاره به اینکه اعضای هیئت‌مدیره تعاونی در هر منطقه موظف‌اند کالای خوب عرضه کنند و متعهد باشند گفت: سازمان تعاون روستایی در گذشته سیاست دلالی و انحصاری را شکست.

بیابانی معتقد است که کشاورزی قراردادی در کشور با تقویت سازمان‌ها، دخالت مردم و عدم دخالت دولت، ایجاد شبکه تعاونی سالم و نظارت‌های مردمی امکان‌پذیر است.

همچنین علیرضا رحیمی پژوهشگر نظام‌های بهره‌برداری با بیان اینکه بحث کشاورزی قراردادی تا حدودی به فضای عام اقتصاد کشور برمی‌گردد گفت: اگر فضای عام اقتصاد کشور قابل‌برنامه‌ریزی باشد و حمایت‌ها عملی شوند بخش خصوصی ورود بهتر و جدی‌تری خواهد داشت.

وی با اشاره به اهمیت و ضرورت ورود استارت‌آپ‌ها به حوزه کشاورزی قراردادی افزود: این اتفاق درمورد برخی محصولات از جمله زعفران افتاده اما نیاز است که قوانین و آئین‌نامه‌های حمایتی بیشتر و بهتری در این حوزه تدوین شود.

پژوهشگر نظام‌های بهره‌برداری اظهار کرد: در کشاورزی قراردادی، فرایند تولید توسط کارفرما (شرکت‌ها) قابل‌کنترل و تضمین است و همین باعث تولید محصول سالم و ایمن و کشاورزی پایدار خواهد شد.

کد خبر: ۱۱۷٬۰۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha