۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۰۵:۴۰
اقتصاد کشور به مدیریت و برنامه ریزی دقیق نیاز دارد
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

اقتصاد کشور به مدیریت و برنامه ریزی دقیق نیاز دارد

فرهنگی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: در صورت داشتن اقتصاد قوی در کشور می توان امیدوار بود مشکلات معیشتی مردم کاهش یابد.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، ‌محمد حسین فرهنگی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره پیش بینی پذیر شدن اقتصاد کشور گفت: اقتصاد مقوله ای است که یک طرف آن به افراد و اراده‌ آنها که کار سیاست گذاری و تصمیم‌گیری را انجام می‌دهند و طرف دیگر آن به مولفه‌های رایج بازار بر می‌گردد. بنابراین قیمت، تابعی از عرضه و تقاضا است و با توجه به شرایط هر جامعه ای می‌تواند نوسان هم داشته باشد.

فرهنگی افزود: علاوه بر این دو محور، عامل دخالت خارجی هم وجود دارد که در عمل سعی می‌کند فشارهایی را از طریق مولفه‌های اقتصادی متوجه کشور و ملت کند.

وی نبود برنامه ریزی علمی و پیش بینی آینده اقتصاد کشور را از دیگر مسائلی ارزیابی کرد که باید مورد توجه دولت جدید قرار گیرد و افزود: بسیاری از بحران‌های اقتصادی کشور به لحاظ علمی قابل پیش بینی، تحلیل و برنامه ریزی هستند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اگر اقتصاد قوی داشته باشیم می توانیم امیدوار باشیم مشکلات اقتصادی کم شود و قدرت تاثیرگذاری کشور در منطقه و جهان افزایش پیدا ‌کند.

فرهنگی در ادامه با اشاره به اینکه اقتصاد کشور نیاز به مدیریت درست و دقیق دارد، گفت: سیاست‌های ناکارآمد می‌تواند تأثیر مستقیمی در مشکلات فعلی و در حوزه معیشت و اقتصاد کشور داشته باشد. بنابراین، در صورت مدیریت دقیق می‌توان شاهد آثار مفید و مثبت در بخش‌های مختلف اقتصادی کشور بود.

کد خبر: ۱۱۷٬۰۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha