۲۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۸
نقش آب در ایجاد رغبت بین سرمایه گذاران استان سمنان
کارشناس اقتصادی تاکید کرد؛

نقش آب در ایجاد رغبت بین سرمایه گذاران استان سمنان

سمنان - علیزاده، کارشناس مسائل اقتصادی با بیان اینکه منابع آب نقش مهمی در ایجاد رغبت بین سرمایه‌گذاران در استان سمنان دارد، گفت: امروز کم آبی یکی از مهم‌ترین موانع ایجاد واحدهای صنعتی است.

فرهاد علیزاده در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اشاره به موانع تولید و سرمایه‌گذاری در سطح استان سمنان بیان کرد: یکی از مهمترین موانع سرمایه گذاری کمبود آب محسوب می شود موضوعی که هم اکنون نیز واحدهای تولیدی استان با آن دست به گریبان هستند.

وی با اشاره به ضرورت رفع موانع تولید در سطح استان سمنان افزود: طرح های انتقال آب  هم اکنون روزنه امیدی را در دل سرمایه‌گذاران واحدهای تولیدی کشاورزی و صنعتی در سراسر استان سمنان ایجاد کرده. چرا که کمبود آب یکی از مهمترین موانع تولید است.

 کارشناس اقتصادی با بیان اینکه کمبود کارگر ماهر همچنین بازار فروش محصولات در کنار کمبود نقدینگی می تواند با تعامل و همکاری بانک‌ها و نهادهای مختلف استانی حل شود اما آب موضوعی نیست که بتوان به راحتی آن را برطرف کرد، گفت: آب در ایجاد و رقابت بین سرمایه‌گذاران واحدهای تولیدی استان نقش حیاتی دارد.

 وی افزود: بدون آب توسعه استان سمنان هیچ معنایی پیدا نخواهد کرد چرا که تولید و سرمایه‌گذاری در گرو داشتن آب معنا پیدا کرده و از سوی دیگر باید گفت هم اکنون مشکل کمبود آب در اغلب شهرک های صنعتی استان وجود دارد. برای مثال در شهرستان شاهرود آب شرب شهرک صنعتی توسط دبه از یک شیر آب تامین می شود که برای بزرگترین شهرستان استان سمنان شایسته نیست.

این کارشناس همچنین بیان کرد: مسئولان اگر بتوانند مسائل مرتبط با کمبود آب واحدهای تولیدی را رفع کنند شاهد تحولات خوبی در زمینه سرمایه گذاری به ویژه در حوزه تولید خواهیم بود چرا که این استان دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی از که به کارگیری آنها ملزم به داشتن آب است.

علیزاده با بیان اینکه استان سمنان ۱۸ شهرک صنعتی و ناحیه دارد، گفت: تقریباً همه این زیرساخت‌ها با مشکل آب روبرو هستند و در نتیجه تا رفع آنها نمی‌توان انتظار سرازیر شدن سرمایه را به استان سمنان داشت چراکه ترغیب سرمایه‌گذار بدون زیرساخت جواب نمی دهد.

کد خبر: ۱۱۷٬۰۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha