۲۱ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۴
مطالعه اولیه احداث تله کابین دریایی «قشم- هنگام» انجام شده است
استاندار هرمزگان:

مطالعه اولیه احداث تله کابین دریایی «قشم- هنگام» انجام شده است

هرمزگان- استاندار هرمزگان احداث تله کابین دریایی از جزیره قشم به هنگام را یکی از طرح های مورد مطالعه بخش گردشگری عنوان کرد و گفت: هم اکنون مطالعه اولیه این طرح انجام شده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری هرمزگان، مهدی دوستی ظهر امروز در نشست با اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به برنامه های در دست اقدام حوزه گردشگری در هرمزگان، گفت: نخستین برنامه کوتاه مدت در این حوزه، بهره برداری از ظرفیت جام جهانی ۲۰۲۲ قطر است که سه هکتار زمین و ۲۰ میلیارد تومان اعتبار توسط شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی برای احداث کمپ به منظور جذب بخشی از تماشاگران جام جهانی هدف گذاری شده است.

وی افزود: موقعیت چهار جزیره قشم، هرمز، لارک و هنگام، ظرفیت ایجاد یک مجموعه گردشگری به هم پیوسته را دارد و دریا می تواند به عنوان بخش مهمی از ظرفیت گردشگری مبتنی بر اکوتوریسم باشد.

استاندار هرمزگان احداث تله کابین دریایی از جزیره قشم به هنگام را یکی دیگر از طرح های مورد مطالعه بخش گردشگری عنوان کرد و گفت: هم اکنون مطالعه اولیه این طرح انجام شده و لازم است این طرح به‌صورت ملی مورد حمایت و پشتیبانی قرار بگیرد.

دوستی با بیان اینکه بخش دولتی می تواند به عنوان حمایت گر و پیوند دهنده خرده پروژه های کلان در جزایر استان عمل کند، گفت: تا کنون با یک مجموعه بزرگ اقتصادی برای راهبری اولیه این مجموعه گردشگری مذاکره هایی انجام شده است.

وی تصریح کرد: با راه اندازی این طرح ملی گردشگری در جزایر استان، می توان بخشی از گردشگران داخلی و به‌ویژه کشورهای حاشیه خلیج فارس را که برای گذران اوقات فراغت یا تفریح به دیگر کشورهای همسایه سفر می کنند جذب کرد.

استاندار هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود در این نشست، با بیان اینکه در مقطع کنونی با استفاده از خرده بازارهای محلی امکان بازاریابی و فروش صنایع دستی در سطح وسیع وجود ندارد، گفت : با استفاده از اقتصاد اشتراکی می توان محصولات تولیدی صنایع دستی استان را به بازارهای هدف و فروشگاه های بزرگ مصرف هدایت کرد.

کد خبر: ۱۱۶٬۹۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha