۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۰
تولید روزانه ۴۲ تن و ۵۰۰ کیلوگرم تخم مرغ در استان همدان
مدیر توسعه و بازرگانی جهاد کشاورزی همدان خبر داد:

تولید روزانه ۴۲ تن و ۵۰۰ کیلوگرم تخم مرغ در استان همدان

همدان- فضلی، مدیر توسعه و بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از تولید روزانه ۴۲ تن و ۵۰۰ کیلوگرم تخم مرغ در استان همدان خبر داد و گفت: ۳۰ درصد تخم مرغ ها برای مصارف صنعتی و قنادی استفاده می شود.

حسین فضلی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه به استناد دستورالعمل وزیر جهاد کشاورزی قرارگاه امنیت غذایی استان همدان با مدیریت رئیس سازمان جهاد کشاورزی و دبیری مدیریت توسعه و بازرگانی سازمان و حضور دستگاه های اجرایی و نظارتی چون استانداری، اداره اطلاعات، اداره تعزیرات، سازمان صنعت معدن و تجارت، سازمان بازرسی، اداره کل دامپزشکی، پشتیبانی امور دام و غیره تشکیل شد، مطرح کرد: هدف از تشکیل این کارگروه تامین امنیت غذایی است.

وی با بیان اینکه در کنار این هدف، بررسی راهکارها، پیشنهادات و برنامه های تولیدی در بخش کشاورزی نیز در دستور کار قرار می گیرد، اظهار کرد: با توجه به اهمیت تامین پروتئین مورد نیاز جامعه در اولین جلسه کارگروه، بررسی وضعیت مرغ و تخم مرغ در نظر گرفته شد.

مدیر توسعه و بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در ادامه عنوان کرد: ماهانه حدود دو میلیون و ۴۰۰ هزار قطعه تولید مرغ گوشتی داریم که متناسب و بالاتر از نیاز مصرف استان است و روزانه حدود ۴۲ تن و ۵۰۰ کیلو گرم تولید تخم مرغ داریم که ۷۰ درصد برای مصارف خانوار استفاده می شود و ۳۰ درصد مابقی برای مصارف صنعتی و قنادی است.

فضلی عنوان کرد: قیمت هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری برابر ۱۸ با هزار و ۸۰۰ تومان و در عمده فروشی کیلویی ۱۹ هزار و ۵۰۰ تومان و برای مصرف کننده کیلویی ۲۱ هزار و ۵۰۰ تومان است.

وی در ادامه این موضوع به وضعیت کشتارگاه های استان همدان پرداخت و مطرح کرد: در خصوص پراکنش کشتارگاه در استان همدان باید گفت که وضعیت نامتناسب است و تعداد چهار واحد کشتارگاهی در استان همدان وجود دارد که سه واحدآن در جنوب استان است.

مدیر توسعه و بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان اضافه کرد: دو واحد کشتارگاه استان در شهرستان ملایر و یک واحد نیز در شهرستان تویسرکان فعالیت دارد و در بخش شمالی استان هم یک واحد در شهرستان بهار فعالیت می کند به همین دلیل دو واحد دیگر در شهرستان رزن و اسد آباد در حال احداث و راه اندازی است که در آینده نزدیک به بهره برداری می رسد و با این روند می توان گفت که از نظرتوزیع منطقه ای کشتارگاهی استان متعادل تر می شود.           

کد خبر: ۱۱۶٬۹۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha