۱۲ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۵
حاشیه های پایش ویلای برخی غیربومی ها در مازندران/ حقوق مالکانه افراد محترم است
تعبیر وارونه از طرح فاصله گذاری اجتماعی؛

حاشیه های پایش ویلای برخی غیربومی ها در مازندران/ حقوق مالکانه افراد محترم است

کلاردشت - پایش خانه به خانه و الزام مسافران و خوش نشینان غیربومی و مالکان ویلاها به ترک خانه هایشان در راستای اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در کلاردشت حاشیه هایی را ایجاد کرد.

 به گزارش خبرنگار بازار، در روزهای اخیر فیلمی در فضای مجازی مازندران دست به دست می شود که نمایندگانی از میراث فرهنگی، اتاق اصناف و دستگاه های مرتبط با مراجعه خانه به خانه از ساکنان غیربومی تقاضا می کنند که نسبت به ترک منطقه در راستای اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی اقدام کنند.

در این فیلم که بازتاب گسترده ای داشته است، نمایندگان بخش های مختلف با مراجعه به درب منازل افراد خوش نشین و غیربومی از آنان می خواهند ظرف مدت یک الی دو ساعته نسبت به ترک منزل و ویلا ملکیشان اقدام کنند.

در این فیلم به مالکان غیربومی املاک و ویلاها گفته می شود در صورت عدم ترک ویلا و منزل از طریق قانونی اقدام می شود.

انتشار این فیلم که بازتاب های داخلی و خارجی فراوانی داشته و نحوه اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی را زیرسئوال می برد، سبب ورود مسئولان استان مازندران در این زمینه شده است.

جلوی اجرای طرح را گرفتیم

کامران پولادی فرماندار کلاردشت در پیگیری خبرنگار بازار با بیان اینکه پس از اطلاع از موضوع جلوی آن را گرفتیم، افزود: هدف از پایش خانه به خانه، اماکن و ویلاهایی است که به مسافران غیربومی اجاره داده می شود و هدف افراد خوش نشین در ویلاهای ملکی آنان نیست.

وی با اشاره به ممنوعیت اجاره ویلاها به افراد مسافر و غیربومی ادامه داد: این طرح شامل افراد خوش نشین که در منطقه دارای ویلا و یا خانه دوم هستند نمی شود و هدف ما جلوگیری از اجاره مراکز اقامتی و خانه های استیجاری است.

وی با بیان اینکه در قالب پایش خانه به خانه از مالکان و مستاجران ویلاهای استیجاری و مراکز اقامتی درخواست شده تا نسبت به تخلیه و ترک منطقه اقدام کنند.

حقوق مالکانه افراد خوش نشین قابل احترام است

همچنین حسینی دادستان کلاردشت نیز با بیان اینکه حقوق مالکانه افراد خوش نشین و غیربومی که دارای منزل هستند مورد احترام قانون است، اظهار داشت: برخی افراد با سوء برداشت از نحوه اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی با مراجعه به محل سکونت خوش نشین ها از آنان درخواست کرده بودند که شهر را ترک کنند.

وی با بیان اینکه دادستانی با مطلع شدن از این موضوع ورود و جلوی ادامه این کار را گرفته است، تصریح کرد: افرادی که قبل از اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی به منطقه وارد شدند و در منازل خود ساکن هستند، مشمول طرح نمی شوند.

کاهش زنجیره انتقال و حذف کرونا ویروس از جمله اهداف طرح فاصله گذاری اجتماعی است اما در اجرای آن باید به قوانین توجه ویژه شود و به حقوق مالکانه افراد احترام گذاشته شود.

کاهش ورود مسافران و ترددها با اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی

احمد حسین زادگان استاندار مازندران نیز در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اهداف اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی اظهار داشت: طرح فاصله گذاری اجتماعی تاکنون سبب کاهش ۸۵ درصدی ورود و تردد مسافران به مازندران شده است و امیدواریم این روند همچنان کمتر شود.

وی با تاکید براز بین زنجیره انتقال بیماری کرونا یادآور شد: طرح فاصله گذاری اجتماعی با اقبال خوب مردم مواجه شده است و تردد بین شهری نیز ۳۵ درصد کاهش یافته است.

استاندار مازندران با بیان اینکه مصرف سوخت نیز در ایام نوروز امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۷۰ درصد کاهش یافته است، افزود: این شاخص ها نشان می دهد که مردم تمایل پیدا کرده اند نسبت به حذف زنجیره انتقال همکاری کنند.

حسین زادگان همکاری اصناف و واحدهای صنفی را نیز در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی مطلوب برشمرد و گفت: فقط تعداد قلیلی از واحدها از قوانین تبعیت نکردند که منجر به اعمال قانون شده است

در روزهای اخیر برخی بنگاه داران و ویلاداران برای دورزدن قانون اقدام به قراردادهای صوری و اجاره یکساله ویلا به غیربومی ها می کنند که این مسئله نیز باید مورد توجه ناظران اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی قرار گیرد.

کد خبر: ۱۱٬۶۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha