۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۴
توسعه اقتصاد دانش بنیان کشور با تکیه بر توان علمی دانشگاهیان 
مدیرعامل صحا تاکید کرد؛

توسعه اقتصاد دانش بنیان کشور با تکیه بر توان علمی دانشگاهیان 

اردبیل- نقی پور، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از صنایع پیشرفته گفت: تلاش می کنیم تا با تکیه بر توان علمی نخبگان دانشگاهی توسعه اقتصادی دانش بنیان را در کشور شاهد باشیم.

رضا نقی پور در حاشیه بازدید از نمایشگاه محصولات دانش بنیان پارک علم و فناوری اردبیل در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: استفاده از ظرفیت ها و توان علمی نخبگان دانشگاهی و حمایت از آنان در راستای کمک به توسعه اقتصاد دانش بنیان کشور از اصلی ترین برنامه های شرکت مادر تخصصی است و در این راستا تمام تلاش خود را بکار بسته ایم.

وی کسب مقام در نمایشگاه تخصصی اختراعات در شهر ورشو لهستان توسط جوانان اردبیلی را باعث افتخار دانست و ابراز امیدواری کرد؛ با توسعه دامنه فعالیت های صندوق حمایت از صنایع پیشرفته کشور در این استان، شاهد افتخار آفرینی بیش از پیش جوانان اردبیلی در عرصه های عملی به ویژه در حوزه صنایع هایتک و فناور باشیم.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از صنایع پیشرفته با اشاره به فعالیت های صندوق حمایت از صنایع پیشرفته، به تشریح خدمات و نقش صحا در توسعه صنایع هایتک کشور پرداخت و هدف از این سفر را کمک به رشد و توسعه صنایع هایتک و پیشرفته استان اردبیل عنوان کرد.

نقی پور از اردبیل به عنوان استانی اصیل، با فرهنگ و دارای پیشینه علمی غنی یاد کرد و ابراز امیدواری کرد ایجاد دفتر نمایندگی صحا در این استان و توسعه همکاری بین مراکز علمی، دانشگاهی و صنعتی اردبیل با صندوق حمایت از صنایع پیشرفته بتواند به توسعه رشد بیش از پیش صنایع هایتک در این استان منجر شود.

 رئیس هیات هیات مدیره صحا کمک به جذب سرمایه گذاری خارجی در صنایع پیشرفته، تجاری سازی دستاوردهای پژوهشی، انتقال فناوری، ارائه خدمات مشاوره ای و صنعتی در زمینه های فنی، ایجاد خوشه صنایع پیشرفته، کمک به توسعه پژوهش های علمی و فناوری مرتبط با صنایع پیشرفته، ارائه تسهیلات مالی، ضمانت نامه ها و حمایت از پایان نامه های تخصصی و کاربردی دانشجویی را از جمله حمایت های مادی و معنوی صندوق از واحدهای فناور، دانش بنیان و صنایع پیشرفته برشمرد.

کد خبر: ۱۱۶٬۹۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha