۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۳
افت ۵۰ درصدی معاملات بورس در مازندران
بازار بررسی کرد؛

افت ۵۰ درصدی معاملات بورس در مازندران

ساری- مازندرانی ها در هفته جاری بیش از هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال از دارائی هایشان را در بورس سرمایه گذاری کردند که نسبت به هفته قبل ۵۰ درصد کمتر بوده است.

به گزارش خبرنگار بازار، حجم معاملات هفته جاری در بورس استان مازندران نسبت به هفته قبل با کاهش مواجه بود و حجم معاملات از بیش از ۳۶۳ میلیون فقره هفته قبل به ۱۸۳ میلیون فقره در هفته جاری رسید که کاهش حدود ۵۰ درصدی را نشان می دهد.

علی جعفری مدیر بورس منطقه ای مازندران در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه ۱۸۳ میلیون و ۵۱۹ هزار و ۲۳۸ سهم به مبلغ بیش از هزار و ۶۸۹ میلیارد ریال در بورس استان داد و ستد شد، گفت: ارزش ریالی سهام خریداری شده ۵۲۷ میلیارد ریال و ارزش فروش سهام نیز هزار و ۱۶۱ میلیارد ریال بوده است.

وی افزود: در این هفته سهام شرکت های صندوق سرمایه گذاری اعتماد آفرین پارسیان، بیمه اتکایی ایرانیان، صندوق با درآمد ثابت فیروزه آسیا و پتروشیمی فارابی بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند.

وی ادامه داد: ۳۲ درصد از کل سهام مبادله شده در این هفته مربوط به خرید و ۶۸ درصد مربوط به فروش سهام بوده است.

به گزارش بازار شاخص قیمت طی هفته جاری با ۵۸ هزار و ۱۱۴ واحد افزایش نسبت به هفته قبل به یک میلیون و ۴۵۶ هزار و ۵۳۰ واحد رسید. هفته قبل مازندرانی ها ۳۶۳ میلیون و ۴۰۱ هزار و۲۸۹ سهم به ارزش چهار هزار و ۶۷ میلیارد ریال در بورس داد و ستد کردند.

کد خبر: ۱۱۶٬۸۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha