۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۱
افتتاح ۲۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در تایباد
بازار گزارش می دهد

افتتاح ۲۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در تایباد

نوروزی، معاون ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) گفت: ۲۰۰طرح اشتغال‌ زایی و تکمیل زنجیره‌ ارزش زعفران، فاز اول دام‌ داری ۲هزار رأسی مولد و زنجیره‌ پرورش شتر مرغ در تایباد به بهره‌ برداری رسید.

به گزارش بازار، امروز چهارشنبه ۱۹ آبان ماه، طرح‌ های حوزه‌ امنیت غذایی گروه توسعه اقتصادی تدبیر ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با اعتبار ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در استان خراسان رضوی و منطقه‌ محروم و مرزی تایباد، با حضور عارف نوروزی، مدیرعامل گروه توسعه اقتصادی تدبیر و معاون اقتصادی استاندار خراسان رضوی، افتتاح و به بهره‌ برداری رسید.

طی برگزاری این مراسم مدیرعامل گروه اقتصادی تدبیر بیان داشت: در راستای اجرای طرح‌ های حوزه‌ امنیت غذایی، فاز اول دام‌ داری ۲ هزار راسی مولد در تایباد امروز به بهره‌ برداری رسید.

نوروزی اظهار امیدواری کرد: امید است طرح‌ هایی که امروز افتتاح شده بتوانند در ایجاد اشتغال و محرومیت‌ زدایی در این منطقه‌ مرزی نقش مهمی ایفا کند.

از سوی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) از ابتدای امسال تاکنون حدود ۱۵۰ هزار طرح اشتغال‌ زایی به‌ ویژه در حوزه‌ های مشاغل خرد و خانگی در سراسر کشور اجرا شده و قرار است تا پایان ۱۴۰۰ بیش از ۳۰۰ هزار ظرفیت شغلی جدید در دستور کار قرار بگیرد که تحقق‌ بخشی آن اکنون در جریان است

وی همچنین در حاشیه‌ آیین بهره‌ برداری از طرح‌ های حوزه‌ امنیت غذایی در تایباد گفت: از سوی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) از ابتدای امسال تاکنون حدود ۱۵۰ هزار طرح اشتغال‌ زایی به‌ ویژه در حوزه‌ های مشاغل خرد و خانگی در سراسر کشور اجرا شده و قرار است تا پایان ۱۴۰۰ بیش از ۳۰۰ هزار ظرفیت شغلی جدید در دستور کار قرار بگیرد که تحقق‌ بخشی آن اکنون در جریان است.

معاون ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با اشاره به بخش دیگری از طرح های افتتاح شده در روز جاری ادامه داد: امروز در راستای اجرای طرح‌ های حوزه‌ امنیت غذایی، تعداد ۲۰۰ طرح اشتغال‌ زایی و تکمیل زنجیره‌ ارزش زعفران، فاز اول دام‌ داری ۲ هزار راسی مولد و فاز اول بزرگ ‌ترین زنجیره‌ پرورش شتر مرغ شرق کشور در تایباد به بهره‌ برداری رسید.

نوروزی با تاکید بر این موضوع که طرح‌ های اقتصادی مذکور با سرمایه‌ گذاری بالغ بر ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اجرا شده است، بیان کرد: این حجم از سرمایه گذاری برای ۳۴۰ نفر به‌ طور مستقیم و ۲ هزار نفر غیرمستقیم سبب ایجاد اشتغال شده است.

وی تصریح کرد: فعالیت‌ های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در تایباد نتایج خوبی داشته است و توسعه‌ زنجیره‌ ارزش زعفران در اهداف گروه توسعه اقتصادی تدبیر این ستاد قرار دارد.

مدیرعامل گروه توسعه اقتصادی تدبیر تأکید کرد: با هماهنگی سازمان بورس و اوراق بهادار، انبار تجمیع زعفران کشاورزان منطقه‌ تایباد ساخته شد که براساس محصول تحویلی به انبار، به زعفران‌ کاران از طریق بانک‌ ها تسهیلات ارایه می‌ شود. با این اقدام، زعفران ‌کاران دیگر مجبور نیستند محصول‌ شان را به قیمت پایین به فروش برسانند و از ارزش آن بی‌ بهره بمانند.

اجرای طرح‌ های مذکور علاوه بر این‌ که تأثیر مهمی در اشتغال ‌زایی، توانمند سازی اقتصادی و محرومیت ‌زدایی در منطقه‌ مرزی تایباد دارد، در راستای دغدغه‌ های رهبر معظم انقلاب اسلامی، کمک بسیار قابل توجهی نیز در تأمین امنیت غذایی کشور خواهد داشت

شایان ذکر است اجرای طرح‌ ها مذکور علاوه بر این‌ که تأثیر مهمی در اشتغال ‌زایی، توانمند سازی اقتصادی و محرومیت ‌زدایی در منطقه‌ مرزی تایباد دارد، در راستای دغدغه‌ های رهبر معظم انقلاب اسلامی، کمک بسیار قابل توجهی نیز در تأمین امنیت غذایی کشور خواهد داشت.

از جمله‌ طرح‌ های فوق می‌ توان به افتتاح پروژه‌ های مرتبط با زعفران با حجم سرمایه‌ گذاری یک هزار میلیارد ریال و اشتغال‌ زایی برای ۲۸۰ نفر اشاره کرد که شامل بهره‌ برداری از مرکز خدمات پشتیبانی تخصصی زعفران، انبار بورس کالایی زعفران، عملیات تولید پیاز استاندارد و سالن فرآوری زعفران می‌ شود.

همچنین افتتاح فاز اول بزرگ‌ ترین زنجیره‌ پرورش شتر مرغ شرق کشور با حجم سرمایه‌ گذاری ۵۰۰ میلیارد ریال و اشتغال‌ زایی ۸۰ نفر، طرح دیگری است که امروز به افتتاح ‌رسید. این طرح شامل بخش‌ های مولد، جوجه‌ کشی، مهد جوجه، پرواری و کارخانه‌ خوراک دام و طیور است.

سومین طرح مهم این رویداد نیز مربوط به افتتاح فاز اول دام‌ داری صنعتی شیری ۲ هزار راسی مولد با حجم سرمایه‌ گذاری ۷۰۰ میلیارد ریال و اشتغال‌ زایی ۱۵۰ نفر است که سالن‌ های شیر دوشی، فری‌ استال، سیلو، اپن‌ شید و گوساله‌ دانی را دربر می‌ گیرد.

همچنین در این مراسم تفاهم ‌نامه ای بین هلدینگ کشاورزی گروه توسعه اقتصادی تدبیر و بنیاد برکت در خصوص تأمین جوجه‌ شتر مرغ برای طرح‌ های اجتماع‌ محور به امضا رسیده است که به زودی دستاوردهای آن نیز نمایان خواهد شد.

کد خبر: ۱۱۶٬۸۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha