۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۱
میانگین سنی ناوگان راهداری زنجان ۲۳ سال است
مدیرکل راهداری زنجان:

میانگین سنی ناوگان راهداری زنجان ۲۳ سال است

زنجان- مدیرکل راهداری زنجان گفت: میانگین سنی ناوگان راهداری زنجان حدود ۲۳ سال است و برای کاهش میانگین سنی ناوگان راهداری استان باید در بخش نوسازی منابع خوبی تخصیص داده شود.

به گزارش بازار به نقل از راهداری و حمل و نقل جاده ای زنجان، عبدالحسین علی اکبری با اشاره به اینکه چه تعداد پایگاه راهداری زمستانی در طول ۲۰۰ کیلومتر این آزادراه‌ها جانمایی شده است، افزود: برای نمونه پایگاه‌های غزال، آفتاب، آرادان، نیک‌پی و عدل از مهم‌ترین پایگاه‌های زمستانی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای زنجان در این مسیر هستند که معمولا کولاک‌خیز بوده و سرعت باد در آنها زیاد است.

وی همچنین درباره ۱۸۸ کیلومتر راه کوهستانی برف‌گیر این استان اظهار داشت: راه‌های کوهستانی استان شامل حدود ۱۲ گردنه است که راهدارخانه‌های خانچای، تهم، سولی‌چای، ده‌جلال در محور سلطانیه-خدابنده و... در طول این مسیر مستقر شده‌اند.

استقرار ۳۰ پایگاه راهداری زمستانی در استان زنجان
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای زنجان با یادآوری اینکه امسال در مجموع ۳۰ پایگاه راهداری زمستانی در نقاط مختلف استان مستقر می‌شوند، ادامه داد: علاوه‌ بر پایگاه‌های بین‌راهی، ادارات شهرستان‌ها نیز از دیگر پایگاه‌های راهداری زمستانی خواهند بود.

علی اکبری با اعلام اینکه از ۱۵ آبان ماه استقرار زمستانی راهداران در راه‌های کوهستانی شروع می‌شود، گفت: در ادامه فرآیند خدمات‌رسانی زمستانی نیز از ابتدای آذر، راهداران اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان در تمام راهدارخانه‌ها مستقر خواهند شد.

آماده‌باش زمستانی راهداری زنجان با ۴۰۰ نفر راهدار مستقر در پایگاه‌ها
وی به استقرار نزدیک به ۴۰۰ نفر از نیروها شامل اپراتورها، رانندگان، راهداران، کارگران نمک‌پاشی در گردنه‌ها و راهدارخانه‌ها اشاره و تصریح کرد: از این تعداد ۲۶۰ نفر نیروهای حجمی شرکتی هستند که در طرح راهداری زمستانی به بیش از ۳۵۰ نفر افزایش می کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای زنجان با اشاره به فعالیت حدود ۲۴۰ دستگاه انواع ماشین‌آلات سبک، نیمه‌سنگین و سنگین در راهداری زمستانی امسال، گفت: در سه سال اخیر امکانات به نسبت خوبی را به‌ویژه از محل منابع ملی شامل چهار دستگاه لودر، سه دستگاه بیل مکانیکی، دستگاه خط‌کشی به‌صورت امانی اضافه کرده‌ایم.

علی اکبری با بیان اینکه میانگین سنی ناوگان راهداری زنجان حدود ۲۳ سال است، یادآور شد: برای کاهش میانگین سنی ناوگان راهداری استان باید در بخش نوسازی منابع خوبی تخصیص داده شود.

وی با بیان اینکه میزان مصرف نمک به ماسه در استان زنجان سالیانه حدود ۳۵ هزار تن است، گفت: قرارداد خرید نمک اواخر شهریور ماه منعقد شده و هم‌اکنون همکاران و پیمانکاران طرف قرارداد مشغول حمل نمک به نقاط کوهستانی و محل دپوی راهدارخانه‌ها هستند.

کد خبر: ۱۱۶٬۷۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha