۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۰
تعیین کدپستی اراضی، گامی مهم در مقابله با زمین خواری
مدیر عامل شرکت ملی پست ایران عنوان کرد

تعیین کدپستی اراضی، گامی مهم در مقابله با زمین خواری

سبحانی فر، مدیر عامل شرکت ملی پست ایران تعیین کدپستی ۱۰ رقمی اراضی را گامی مهم در مقابله با فساد، رانت خواری، زمین خواری و سوء استفاده و جعل پلاک‌های ثبتی خواند.

به گزارش بازار، رمضانعلی سبحانی فر در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری میان شرکت ملی پست و سازمان امور اراضی کشور که با موضوع تبادل اطلاعات طرفین و تعیین کدپستی ۱۰ رقمی اراضی انجام شد، افزود: در کشورهای توسعه یافته به جای کدملی و امثال آن و نشانی ها، از کدنشانی مکانی یا همان کدپستی استفاده می‌کنند که این امر موجب کاهش سوء استفاده ها، افزایش شفافیت و جلوگیری از فساد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه براساس قانون تاییدیه مکانی یا همان کدشناسه‌ها به شرکت ملی پست محول شده است، گفت: این موضوع مورد توجه دولت هم قرار دارد و چند ماه پیش در هیات دولت مصوب شد که قبوض آب و برق و گاز با یک کد شناسه صادر شود.

مدیر عامل شرکت ملی پست ایران افزود: امروز بیش از ۱۶۰ دستگاه از سرویس کدپستی استفاده می‌کنند و ما علاوه بر اینکه نقاط مکانی محسوب شده را کدپستی می‌دهیم، براساس تفاهم نامه امروز در خارج از محدوده‌های مکانی محصور شده مثل امور اراضی نیز این کار صورت می‌گیرد که می‌تواند موجب شفافیت، فسادزدایی و مقابله با رانت خواری، زمین خواری و سوء استفاده‌ها در جعل پلاک‌های ثبتی و اسناد شود.

سبحانی فر گفت: با این اقدام برخی همپوشانی‌ها و تداخل‌ها میان امور اراضی و دهیاری‌ها و همچنین میان محدوده‌های طرح شهرداری‌ها با سازمان امور اراضی برطرف می‌شود.

وی افزود: گاهی اوقات شاهدیم که زمین‌های کشاورزی به کاربری مسکونی و تجاری تبدیل می‌شود که با این کدگذاری و نشانی مکانی همه این اقدامات رصد خواهد شد.

مدیر عامل شرکت ملی پست ایران گفت: در تفاهم نامه‌هایی که با وزارت صمت و وزارت جهاد کشاورزی داشتیم برای جلوگیری از قاچاق و احتکار و حذف واسطه‌ها و دلال‌ها سامانه رصد هوشمند کالا را مبتنی بر سیستم مکانی یا همان کدپستی برقرار کردیم تا هر کالایی دیگر نتواند به مقصدی نامعلوم برود.

سبحانی فر افزود: براساس این تفاهم نامه هر کالایی که خارج از محدوده اماکن تجاری و مسکونی باشد، کدگذاری نمی‌شود کدگذاری خواهد شد.

کد خبر: ۱۱۶٬۷۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha