۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۱
سنددار شدن همه اراضی کشاورزی تا پایان دولت
رئیس سازمان امور اراضی کشور اعلام کرد

سنددار شدن همه اراضی کشاورزی تا پایان دولت

اورنگی، رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت: تا پایان دولت سیزدهم همه اراضی کشاورزی سنددار خواهد شد.

به گزارش بازار، علیرضا اورنگی در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری میان شرکت ملی پست و سازمان امور اراضی که با موضوع تبادل اطلاعات طرفین و تعیین کدپستی ۱۰ رقمی اراضی انجام شد، افزود: در بخش کشاورزی نیازمند تحقق چنین تفاهم نامه‌ای بودیم تا کار برای بهره برداران و سرمایه گذاران بخش کشاورزی آسان شود.

وی گفت: هم اکنون پهنه کشاورزی کشور ۱۸ و نیم میلیون هکتار است که ۱۴ میلیون هکتار در چرخه تولید قرار دارد و حدود ۴ و نیم میلیون بهره بردار در عرصه‌های زراعی و باغی داریم.

اورنگی افزود: همه فعالان عرصه‌های دام و طیور و شیلات، باغبانی و صنایع تبدیلی و تکمیلی باید با سازمان امور اراضی در تعامل باشد.

وی به مسئولیت سازمان امور اراضی در حفظ اراضی و باغ‌ها و تامین امنیت غذایی کشور اشاره کرد و گفت: در این بخش نیازمند صدور سند رسمی کشاورزی برای کشاورزان هستیم که این عمل مهم تاکنون به سبب برخی اختلافات میان دولت و مردم و اختلافات ملکی مردم با خودشان محقق نشده است.

رئیس سازمان امور اراضی کشور افزود: وزارت جهادکشاورزی با هماهنگی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مکلف است برای سنددارکردن این زمین‌ها اقدام کند و ما تا پایان دولت باید همه اراضی کشاورزی را سنددار کنیم.

اورنگی گفت: تفاهم نامه‌ای که امروز امضا شد ما را در این امر بسیار کمک خواهد کرد و علاوه بر اینکه اختلافات رفع می‌شود، کدپستی اراضی کشاورزی از پدیده زمین خواری و برخی زمین خواری‌ها و جعل مکاتبات جلوگیری می‌کند و شاید دیگر نیازی نباشد متقاضیان با کارگزاران چهره به چهره دیدار کنند.

کد خبر: ۱۱۶٬۷۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha