۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۶
پیگیری های بازار درباره افزایش یکباره قیمت قیر؛ نرخ فروش قیر تنی ۹.۵ میلیون تومان تعیین شد
نماینده صومعه سرا به بازار خبر داد

پیگیری های بازار درباره افزایش یکباره قیمت قیر؛ نرخ فروش قیر تنی ۹.۵ میلیون تومان تعیین شد

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس گفت: طبق آخرین مصوبه،مقرر شد تا پایان امسال وکیوم باتوم تنی ۷.۵ میلیون تومان محاسبه شده و ۲۰ درصد هم برای تبدیل وی بی به قیر به آن اضافه کرده وقیمت ۹.۵ میلیون تومان شود.

سید کاظم دلخوش در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار با اشاره به پیگیری ها در زمینه کاهش قیمت قیر در کشور بیان داشت: در حال حاضر چندین سال است که وزرات نفت ضایعات نفت و مواد نفتی  به مانند نفت کوره و وکیوم باتوم را در اختیار پالایشگاه های خصوصی قرار داده و این محصولات در بورس عرضه می شوند؛این نرخ در بورس و پالایشگاه های بخش خصوصی متغییر بوده است.

وی با اشاره به قانون بودجه سالیانه در زمینه تولید و توزیع قیر و جلسات با دستگاه های مسئول تصریح کرد: این جلسات در هفته های گذشته با دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی، شورای نگهبان و وزارتخانه های راه و نفت و سازمان برنامه بودجه برگزار شد. طبق آخرین مصوبه که روز گذشته مدنظر قرار گرفت، مقرر شد که تا پایان سال ۱۴۰۰ وزرات نفت وکیوم باتوم را تنی ۷میلیون ۵۰۰ هزار تومان محاسبه کند که نامه این مسئله تنظیم و مصوب شد.

این نماینده مجلس اظهارداشت : همچنین در این جلسه مقرر شد برای تبدیل «وی بی» به قیر هم ۲۰ درصد محاسبه شود، بعلاوه هزینه مالیات بر ارزش افزوده ؛ و این بدین معناست که مجموعا قیمت قیر به  ۹ میلیون و نیم کاهش یافته و محاسبه می شود و این مسئله از این به بعد ملاک عمل قرار خواهد گرفت.

دلخوش بیان داشت: همچنین از روز گذشته وزرات نفت مکلف شد که مصوبات در زمینه قیمت قیر را انجام دهد لذا متعاقب این جلسه وزیر مربوط نامه نگاری لازم را داشتند که از این به بعد قیمت وکیوم باتوم تنی ۷ میلیون ۵۰۰ هزار تومان محاسبه شده و ۲۰درصد هم برای تبدیل وی بی به قیر مدنظر قرار گیرد تا رقم قیمت قیر به ۹ میلیون و نیم برسد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر حواله ها در زمینه فروش قیر صادر شده است، بیان داشت: در حال حاضر قیر به دستگاه هایی که مورد احتیاج آنهاست تحویل می شود.

دلخوش با بیان اینکه پیرو  پیگیری های مدوام قیمت قیر کاهش پیدا کرد، بیان داشت: در محاسبه قبلی تولید و کارمزد تبدیل قیر، قیمت این محصول را به ۱۵ میلیون تومان می رساند اما در حال حاضر این رقم به ۹ میلیون تومان کاهش پیدا کرده است،  البته ما می کوشیم که سهم مردم و جاده‌های روستایی و مدارس از قیر را بیشتر کنیم. 

وی با بیان اینکه در حال حاضر نبود قیر باعث کاهش فعالیت پروژه های عمرانی شده است، بیان داشت: با این حال با روند فعلی جدید فعالیت ها در این بخش شدت پیدا می کند و ما خوشحالیم که توانستیم با مداومت در پیگیری این کار را به سرانجام برسانیم.

کد خبر: ۱۱۶٬۷۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha