۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۱
اجرای طرح جهش تولید در ۲۹۰ هزار هکتار از دیم‌زارهای استان همدان
مدیر امور زراعت جهاد کشاورزی استان همدان اعلام کرد:

اجرای طرح جهش تولید در ۲۹۰ هزار هکتار از دیم‌زارهای استان همدان

همدان - بایگانه، مدیر زراعت جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه امسال طرح جهش تولید در دیم‌زارها برای دومین سال اجرایی می‌شود، گفت: برنامه اجرایی این طرح در استان همدان ۲۹۰ هزار هکتار است.

علی بایگانه در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه طرح جهش تولید در دیم‌زارها یک طرح ملی است، اظهار داشت: این طرح با مشارکت سازمان جهاد کشاورزی و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در سطح کشور و در ۱۵ استان اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال طرح جهش تولید در دیم‌زارها برای دومین سال اجرایی می‌شود، ادامه داد: ۲۹۰ هزار هکتار برنامه اجرایی این طرح در استان همدان است.

مدیر زراعت جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه هدف از اجرای طرح جهش تولید در دیم‌زارها بهره برداری درست و صحیح از اراضی دیم استان است، افزود: حدود ۴۲۰ تا ۴۵۰ هزار هکتار اراضی دیم در استان همدان وجود دارد که محصولات دیم در این اراضی کشت می‌شود.

وی با بیان اینکه حدود ۳۰۰ هزار هکتار اراضی آیش در استان همدان وجود دارد، اضافه کرد: با اجرای طرح جهش تولید در اراضی دیم‌زار امیدواریم تحولی در زمینه کشت محصولات دیم ایجاد کنیم.

بایگانه با بیان اینکه استان همدان استانی دیم خیز و عمده محصولات تولیدی در اراضی دیم استان گندم و جو است، اضافه کرد: قصد داریم محصولات جدیدی چون گلرنگ، گیاهان علوفه‌ای جدید و حبوبات را در تناوب با غلات کشت کنیم.

وی با اشاره به اینکه طرح جهش تولید در اراضی دیم‌زار می‌تواند افزایش عملکرد در واحد سطح و افزایش در آمد را در پی داشته باشد، ادامه داد: کشاورزان می‌توانند با مراجعه به مراکز خدمات کشاورزی از مشاوره‌های فنی کارشناسان استفاده کنند و اقدام به عقد قرار داد کرده و از حمایت‌های این طرح همچون نهاده‌ها بهره‌مند شوند.

کد خبر: ۱۱۶٬۶۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha