۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۲
گسترش تجارت الکترونیک فرامرزی در چین؛ ایجاد فرصت هایی جدید با «کمربند-جاده»

گسترش تجارت الکترونیک فرامرزی در چین؛ ایجاد فرصت هایی جدید با «کمربند-جاده»

به گفته کارشناسان صنعت چین، انعقاد توافقنامه مشارکت اقتصادی جامع منطقه ای و همچنین استراتژی یک کمربند_یک جاده، توسعه مطلوبی را برای تجارت الکترونیک صادراتی برون مرزی چین فراهم خواهد کرد.

به گزارش بازار؛ به گفته کارشناسان صنعت چین، مدل تجاری کسب و کار با مصرف کننده (B۲C) در بخش تجارت الکترونیک فرامرزی این کشور که منطقه مورد توجه در تجارت خارجی است، ظهور خواهد کرد.

بر همین اساس، باربارا شی نایب رئیس بخش غولهای دیجتال در NielsenIQ، یک شرکت جهانی برای اندازه گیری و تجزیه و تحلیل داده ها، معتقد است که با بهبود فناوری و زنجیره تامین، نسبت مدل تجاری بی تو سی (کسب و کار با مصرف کننده )   در صنعت تجارت الکترونیک فرامرزی افزایش خواهد یافت.

بر اساس تحقیقات این شرکت پیشرو در صنعت، استفاده از فناوری و اطلاعات و داده های نوین همراه با تقویت زیرساخت دیجیتال چین، پایه صنعتی و زیست محیطی مطلوبی را برای تجارت الکترونیک فرامرزی فراهم می کند.

با ادغام تدریجی فناوری‌های نوظهور مانند داده‌های بزرگ و اینترنت اشیا با تحقیق و توسعه و تولید تجارت الکترونیک فرامرزی، تدارکات و توزیع، بازاریابی دقیق و سایر ارتباطات، تجارت الکترونیک فرامرزی چین برتری یافته و ارتقاء بیشتری خواهد یافت.

هنگامی که زنجیره‌ های تامین تولید جهانی تحت تأثیر همه‌گیری COVID-۱۹ قرار گرفته و ظرفیت تولید بین‌المللی هنوز بازسازی نشده است، زنجیره تامین پایدار چین فرصت‌ هایی را برای فروشندگان فراهم می‌کند تا در بازار بین‌المللی گسترش پیدا کنند.

در ژوئیه سال جاری، دفتر کل شورای دولتی نظرات خود را در مورد تسریع توسعه اشکال و مدل های جدید تجارت خارجی صادر کرد و سیاست های مطلوبی را برای تجارت الکترونیک فرامرزی ارائه نمود. همکاری جهانی همچنین فرصت های بزرگی را برای این شرکت ها به ارمغان می آورد تا در سطح بین المللی گسترش یابند.

به گفته وزارت بازرگانی، تا ماه می سال ۲۰۲۰، دولت چین اسناد همکاری «یک کمربند_یک جاده» را با ۱۳۸ کشور و ۳۰ سازمان بین المللی امضا و سازوکارهای همکاری بلندمدت تجارت الکترونیکی دوجانبه را با بیش از ۲۰ کشور از جمله ویتنام، نیوزلند، برزیل و ایتالیا ایجاد کرد.

علاوه بر این، از آن جایی که امضای مشارکت اقتصادی جامع منطقه ای نقش مثبتی در ارتقای ارتقای صنعت تجارت الکترونیک صادراتی و گسترش شعاع تجارت ایفا می کند، باربارا شی گفت: من معتقدم که در مقایسه با تجارت خارجی سنتی، تجارت الکترونیک فرامرزی دارای مزایای بیشتری مانند ساده‌ سازی پیوندهای تجاری و افزایش بسیار کارآمد تجاری است که باعث تغییر ساختار عوامل ارزش‌آفرینی جهانی می‌شود و شرکت‌ های تجارت خارجی سنتی را تشویق می‌کند تا متحول شوند و ارتقا یابند.

امضای توافقنامه مشارکت اقتصادی جامع منطقه ای و همچنین استراتژی یک کمربند- یک جاده ، توسعه مثبت و مطلوبی را برای تجارت الکترونیک صادراتی برون مرزی چین فراهم می کند که به تعدادی از برندهای چینی کمک می کند فرصتی عالی برای جهانی شدن پیدا کنند.

کد خبر: ۱۱۶٬۵۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha