۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۳
اضافه شدن افزونه Grabber برای اسکرین شات گرفتن در کروم نسخه دسکتاپ
نرم افزارهای جدید بازار؛

اضافه شدن افزونه Grabber برای اسکرین شات گرفتن در کروم نسخه دسکتاپ

اگر از ابزار کاربردی اسکرین شات کروم بر روی اندروید استفاده میکنید، گوگل در حال ارائه همین ابزار در نسخه دسکتاپ مرورگر بوده و این امکان تنها با نصب یک افزونه روی کروم فعال خواهد شد.

به گزارش بازار، اگر از نسخه اندروید کروم استفاده می‌کنید، ممکن است از ابزار فوق‌العاده کاربردی اسکرین شات این اپلیکشن محبوب آگاه باشید. خبر خوش اینکه گوگل در حال ارائه همین ابزار در نسخه دسکتاپ مرورگر بوده و این امکان تنها با نصب یک افزونه روی کروم فعال خواهد شد. 

به گفته گوگل، این قابلیت به عنوان بخشی از منوی اشتراک گذاری در کروم گنجانده شده است. grabber امکان گرفتن اسکرین شات و سپس اشتراک گذاری آن را با دیگران یا ارسال آن به برنامه دیگر را برای کاربر فراهم می کند. به همین دلیل در نسخه دسکتاپ نیز گوگل به این فکر افتاده که که قرار دادن یک ابزار ویرایش تصویر برای بهینه سازی صفحه نمایش مفید خواهد بود.

در خصوص نحویه فعالسازی این امکان جدید در کروم، باید تجه داشته باشید که دو مرحله برای فعال کردن screengraber و editor وجود دارد و باید مطمئن شوید که حتما از نسخه Canary Chrome ۹۸ بر روی دسکتاپ خود می‌کنید.

برای فعالسازی این افزونه جدید و محبوب مراحل زیر را باید طی نمایید:

- Chrome را راه اندازی کنید و به chrome://flags مراجعه کنید
- Desktop Screenshots را جستجو کنید و از منوی کشویی Enabled را انتخاب کنید
- Desktop sharing hub را در Omnibox جستجو کنید و از منوی کشویی Enabled را انتخاب کنید
- کروم را مجددا راه اندازی کنید
- سپس می توانید با کلیک بر روی دکمه اشتراک گذاری در omnibox (نوار آدرس) یک اسکرین شات بگیرید و گزینه Screenshots را انتخاب کنید. از ابزار انتخاب (Select) برای ترسیم ناحیه ای از صفحه که می خواهید عکس بگیرید استفاده کنید. تصویر در کلیپ‌بورد ذخیره می‌شود تا بتوانید آن را در یک سند یا ویرایشگر تصویر جای‌گذاری کنید، اما می‌توانید برای ذخیره یک کپی روی دکمه دانلود کلیک کنید.

کد خبر: ۱۱۶٬۵۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha