۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۷
 ۱۴ میلیارد تومان طرح هادی روستایی در استان سمنان تدوین شد
مدیرکل بنیاد مسکن استان سمنان:

۱۴ میلیارد تومان طرح هادی روستایی در استان سمنان تدوین شد

سمنان- مدیرکل بنیاد مسکن استان سمنان از تدوین ۲۹۷ طرح هادی روستایی به ارزش بیش از ۱۴ میلیارد تومان در استان خبر داد و گفت: این طرح به اجرای پروژه‌های عمرانی روستایی کمک می‌کند.

به گزارش بازار، به نقل از روابط عمومی بنیاد مسکن استان سمنان، علیرضا فلاحی از تدوین ۲۹۷ طرح هادی روستایی به ارزش بیش از ۱۴ میلیارد تومان در استان سمنان خبر داد و تاکید کرد: بعد از سرشماری نفوس مسکن سال ۱۳۹۵ اجرای طرح هادی روستایی به روستاهای زیر ۲۰ خانوار کاهش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار دارای طرح هادی بوده و هیچ روستایی با این تعداد ذکر شده بدون طرح هادی در استان وجود ندارد، افزود: در سال جاری تهیه هر طرح هادی میانگین بین ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان هزینه داشته است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان سمنان با اشاره به هزینه میانگین ۵۰ میلیون تومانی تهیه طرح هادی روستاها در استان، گفت: این گونه طرح‌ها بر اساس جمعیت و ضرایب معرفی شده در سازمان مدیریت، مختلف است اما در سال جاری تهیه هر طرح هادی میانگین بین ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان هزینه داشته است.

فلاحی با بیان فواید و دلایل اجرایی طرح هادی، اظهار کرد: با توجه به افزایش ساخت و ساز، تعداد ساختمان‌های مجاور یکدیگر افزایش می‌یابد و موقعیت استقرار فضاهای عمومی از قبیل خانه بهداشت، اداری، آموزشی، فضای سبز، پارک و... در داخل و پیرامون روستا مواردی است که در هنگام تهیه طرح برسی و تصویب می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن استان سمنان با اشاره به اینکه اجرا نشدن طرح هادی عواقب بدی را به همراه داشته است، تشریح کرد: متاسفانه در سال‌های قبل با توجه به عدم وجود طرح هادی ساخت و سازها بدون رعایت ضوابط انجام شده، معابر بسیار کم عرض و یا در بسیاری از موارد شبکه تاسیسات زیر بنایی نیز بدون آگاهی از وضعیت معابر در ملک خصوصی مردم اجرا شده است.

وی طرح هادی در روستا ها را از ملزومات اساسی در روستا، دانست، و بیان کرد: با توجه به هزینه های ساخت و ساز بسیار بالا در روستاها، رعایت کاربری اراضی، عرض معبر، ارتفاع ساختمان ، چگونگی وضعیت نمای ساختمان و مصالح مورد استفاده از الزامات اصلی طرح هادی در روستاها است.

کد خبر: ۱۱۶٬۵۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha