۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۶
منع معاملات فارکس «دویچه بانک» آلمان در تایوان به اتهام سفته بازی
بانک مرکزی تایوان خبر داد؛

منع معاملات فارکس «دویچه بانک» آلمان در تایوان به اتهام سفته بازی

بانک مرکزی تایوان با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که «دویچه بانک» آلمان را از معامله اوراق بهادار منقول و غیرقابل منقول دلار تایوان منع کرده است.

به گزارش بازار، بانک مرکزی تایوان با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که «دویچه بانک» آلمان را از معامله اوراق بهادار منقول و غیرقابل منقول دلار تایوان منع کرده و به عنوان بخشی از اقدامات لازم برای مقابله با سفته بازی، این بانک را به مدت دو سال از تجارت مشتقات فارکس معلق کرده است. 

ارزش دلار تایوان در برابر دلار آمریکا به بالاترین سطح خود در بیش از ۲۳ سال اخیر رسیده است. چراکه گفته می شود اقتصاد وابسته به تجارت این شبه جزیره به دلیل تقاضای جهانی برای محصولات فناوری آن و همچنین رشد تمایل بازارهای جهانی به سمت اقتصاد دیجیتال رشد بسیار مطلوبی داشته است.

منابعی روز جمعه به رویترز گفتند که بانک مرکزی با صدور بیانیه ای، مجازات‌هایی را برای دویچه بانک، سیتی‌گروپ، ING و گروه بانکی استرالیا و نیوزلند بانکی با مسئولیت محدود (ANZ) در نظر گرفته که با اسرال نامه هایی مجرا به آنها اعلام کرده است.

جدا از مجازات شعبه تایپه دویچه بانک، بانک مرکزی تایوان در بیانیه ای اعلام کرد که دفاتر ING و ANZ تایپه به مدت ۹ ماه مجاز به مبادله فورواردهای مالی منقول و غیرقابل منقول دلار تایوان نخواهند بود. 

دفتر سیتی بانک در تایپه به مدت دو ماه از تجارت فورواردهای قابل تحویل دلار تایوان معلق خواهد شد.

یکی از سخنگویان دویچه بانک در خصوص این تصمیم بانک مرکزی تایوان گفت: ما از نزدیک با CBC و مشتریان خود کار می کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که تراکنش های FX به دلار تایوان نیاز اساسی داشته و متعهد به ایفای نقش سازنده در توسعه مداوم بازارهای سرمایه تایوان هستند. در همین راستا اما بانک های Citi و ANZ از اظهار نظر خودداری کردند.

بانک مرکزی تایوان در عین حال اعلام کرده که این مجازات ها از روز دوشنبه اجرایی خواهند شد.

«یوجین تسای»، رئیس بخش ارز بانک مرکزی به رویترز گفت که تراکنش‌های انجام شده توسط بانک‌ها بر اساس قوانین قبل از جمعه طبق برنامه انجام شده است.

او افزود که مجازات علیه دویچه به این معنی است که نمی تواند موارد مربوط به فارکس یا سوآپ را معامله کند.

کد خبر: ۱۱۶٬۵۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha