۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۰
صنایع آذربایجان شرقی برای توسعه با کمبود برق مواجه هستند| استقبال از سرمایه گذاری در حوزه انرژی
استاندار آذربایجان شرقی:

صنایع آذربایجان شرقی برای توسعه با کمبود برق مواجه هستند| استقبال از سرمایه گذاری در حوزه انرژی

تبریز- استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه صنایع استان با کمبود برق برای توسعه مواجه هستند، گفت: تأمین انرژی پایدار یکی از عوامل اصلی توسعه در حوزه‌های مختلف است..

به گزارش خبرنگار بازار، عابدین خرّم ظهر امروز سه شنبه در نشستی با مدیران صنعت آب و برق استان در محل استانداری کارهای انجام‌شده در این حوزه را امیدوارکننده، اما در عین حال وضعیت آب و برق را در استان نگران‌کننده دانست و گفت: برای برون‌رفت از وضع موجود و رفع نگرانی‌ها، نیازمند یک اقدام اساسی و کار جهادی هستیم.

وی همچنین به پیامدهای اجتماعی ناشی از مشکلات آب و برق اشاره کرد و گفت: راهکارهای معمول و مرسوم، بسیار زمان‌بر و فرسایشی است و لازم است با کار کارشناسی و پژوهشی، راهکارهای عملی و کوتاه‌مدت برای حل مشکلات این حوزه پیدا کنیم.

خرّم با بیان اینکه صنایع استان برای توسعه، با کمبود برق مواجه هستند، افزود: از هر راه جایگزینی برای جبران کمبود برق استقبال می‌کنیم و برای اخذ مجوزهای لازم و پیگیری مسائل حقوقی آمادگی کامل داریم.

وی همچنین توسعه استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر را یکی از راهکارهای جبران کمبود برق دانست و بر جذب سرمایه‌گذاران مستعد در این حوزه تأکید کرد.

استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر تشکیل جلسات تخصصی و کارشناسی، به مدیران دستگاه‌های تابعه وزارت نیرو در استان دستور داد تا راهکارهای اساسی در دسترس و قابل اجرا برای جبران کمبودها در این حوزه را پیگیری کنند.

مدیران عامل شرکت‌های آب منطقه‌ای، آب و فاضلاب، برق منطقه‌ای، توزیع برق استان و توزیع برق تبریز و همچنین مدیران نیروگاه‌های تبریز و سهند بناب و رئیس مجتمع آموزشی آذربایجان نیز در این نشست، گزارشی از آخرین وضعیت صنعت آب و برق استان، مشکلات موجود، برنامه‌های در دست اقدام و راهکارهای بهبود وضعیت این حوزه را ارائه کردند.

کد خبر: ۱۱۶٬۵۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha