۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۸
افزایش صادرات سیب زمینی با وجود کاهش تولید
رئیس اتحادیه بارفروشان میوه و تره بار خبر داد

افزایش صادرات سیب زمینی با وجود کاهش تولید

رئیس اتحادیه بارفروشان از افزایش صادرات سیب زمینی با وجود کاهش ۵۰ درصدی تولید این محصول در کشور خبر داد.

به گزارش بازار، مصطفی دارایی‌نژاد رئیس اتحادیه بارفروشان با اشاره به اینکه امسال تولید سیب زمینی به دلیل کاهش سطح زیرکشت و سرمازدگی تا ۵۰ درصد کاهش یافته است افزود: در این شرایط که قیمت سیب زمینی در میدان عمده‌فروشی به ۶ هزار تومان رسیده و تامین نیاز بازار به مشکل خورده، صادرات این محصول از ۲۴ آبان ماه آزاد اعلام شده است.

وی با اشاره به حذف تعرفه صادرات سیب زمینی از ۲۴ آبان ماه گفت: درحال حاضر به ارمنستان و ازبکستان صادرات درحال انجام است و به زودی به عراق هم انجام خواهد شد.

رئیس اتحادیه بارفروشان با بیان اینکه چرا سال گذشته که سیب‌زمینی به مقدار قابل توجهی تولید شده بود صادرات انجام نشده است ادامه داد: تولید سیب زمینی سال گذشته بسیار زیاد بود به نحوی که این محصول تا ۴ ماه پیش در بازار عمده فروشی با قیمت ۲ تا ۳ هزارتومان عرضه می‌شد و این رویه کشاورزان را با مشکل مواجه کرده بود.

دارایی نژاد با تاکید بر اینکه این رویه تامین نیاز، بازار داخل را با مشکل مواجه خواهد کرد گفت: درحال حاضر ۵۰ درصد سیب‌زمینی تولید شده به انبارها منتقل و بخشی صادر می‌شود با این رویه تا یک ماه آینده قیمت این محصول تا ۸ هزار تومان در میدان عمده فروشی افزایش خواهدیافت.

کد خبر: ۱۱۶٬۵۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha