۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۵
خواب پروژه های عمرانی با افزایش قیمت قیر| هماهنگی برای افزایش قیمت قیر در بورس کالا
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با بازار مطرح کرد:

خواب پروژه های عمرانی با افزایش قیمت قیر| هماهنگی برای افزایش قیمت قیر در بورس کالا

مصطفی نخعی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: از زمانی که قانون قیر رایگان در مجلس تصویب شد و تاکید بر اجرای آن شد، برخی دلال و واسطه گرها اقدام به افزایش بی رویه قیر کرده اند.

مصطفی نخعی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار با اشاره به افزایش بی دلیل قیمت قیر ،بیان داشت: گزارشاتی درباره افزایش قیمت بی دلیل و بی رویه قیمت قیر به کمیسیون انرژی ارسال شده است.

وی با بیان اینکه طبیعتا باید به مبحث افزایش بی دلیل قیمت قیر پرداخته شود،اظهارداشت:حتما باید با متخلفان و افرادی که به هرحال این موضوع را به دلیل منافع شخصی خودشان تحت و شعاع قرار می دهند برخورد شود.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بیان داشت: متخلفان افزایش قیمت قیر عملا باعث شدند تا پروژه های عمرانی در کشور بخوابد و عملا کار عمرانی خاصی صورت نگیرد لذا به جد باید با این افراد برخورد شود.

این نماینده مجلس اظهارداشت: در حالی ما شاهد افزایش قیمت قیر در کشور هستیم که قیمت نفت خام تغییر چندانی نداشته است و اتفاق خاصی هم رخ نداده است.

این نماینده مجلس بیان داشت: همچنین از زمانی که قانون قیر رایگان در مجلس تصویب شد و تاکید بر اجرای آن شد برخی دلال و واسطه گر اقدام به افزایش بی رویه قیر کرده اند آنهم برای اینکه سودهای کلانی را به جیب بزنند لذا انتظار می رود دولت و بخش های ناظر و همچنین وزارت راه و شهرسازی و وزارت نفت نظارتی جدی بر این مسئله داشته باشند.

نخعی تصریح کرد: دولت باید جلوی زیاده خواهی ها در زمینه افزایش قیمت قیر را بگیرد تا حداقل ما بتوانیم بسیاری از پروژه های عمرانی را عملیاتی کنیم.این در حالی است که در حال حاضر بسیاری از پروژه های عمرانی در حوزه راهداری و نوسازی مدارس و بنیاد مسکن  به نتیجه نرسیده است.

وی با اشاره به مشکلات تعیین قیمت قیر در بورس کالا اظهارداشت: اگر قیر به صورت واقعی و درست در بورس کالا عرضه شود مشکلی ندارد اما اگر یکسری افراد خاصی در این مسئله شرکت کنند و این افراد هم با هماهنگی که بین خود انجام می دهند، قیمت ها را افزایش دهند، حتما ایراد دارد. بنابراین اگر این محل تبدیل به جولان یکسری افراد خاص شود طبیعتا ایراد دارد آنهم درست همانند اتفاقی که در حال وقوع است.

نخعی بیان داشت: کمیسیون انرژی هم در این زمینه تذکرات لازم را ارائه کرده و پیگیری های لازم را خواهد داشت.

کد خبر: ۱۱۶٬۵۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha