۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۲
۵۰۰ هزار تن پرتقال مازندران قابلیت صادرات دارد
مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی مازندران:

۵۰۰ هزار تن پرتقال مازندران قابلیت صادرات دارد

ساری- ایزدی، مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه ۵۰۰ هزار تن مرکبات استان قابلیت صادرات دارد، گفت:سالانه ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تن صادرات داریم.

هادی ایزدی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به تولید دو میلیون و ۷۰۰ هزار تن مرکبات در استان گفت: از نظر کیفیت ۵۰۰ هزار تن محصول قابلیت صادرات دارند ولی با توجه به اینکه کشورهای رقیب نیز همانند ترکیه در بازارهای منطقه فعال هستند سالانه ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تن پرتقال از استان صادر می شود.

وی با اظهار اینکه در فصل برداشت پرتقال هستیم، نگرانی برای خسارت میوه مگس مدیترانه وجود ندارد، گفت: ۹۰ درصد محصولات عاری از آفت و سالم هستند.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی مازندران به کشاورزان توصیه کرد پرتقال تامسون قابلیت نگهداری دو تا سه ماهه در انبارها را دارد از این رو کشاورزان برای برداشت عجله نکنند.

ایزدی گفت: در سال های اول شیوع مگس مدیترانه نگرانی در این زمینه وجود داشت ولی اکنون با توجه به اینکه کشاورزان شیوه های مبارزه با آفت را فراگرفتند، نگرانی نداریم و مرکبات استان در کشور و کشورهای دیگر جایگاه خود را پیدا کرده است.

وی یادآور شد: سال به سال بازار و قیمت مرکبات بهتر می شود و باید با مدیریت عرضه کمک کنند تا میوه به تدریج و مناسبت وارد بازار شود.

کد خبر: ۱۱۶٬۵۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha