۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۴
اجرای ۹۸ درصد سند راهبردی سه ساله استان همدان در بخش کشاورزی
مدیر برنامه و بودجه جهادکشاورزی استان همدان خبر داد:

اجرای ۹۸ درصد سند راهبردی سه ساله استان همدان در بخش کشاورزی

همدان - مصباحی، مدیر برنامه و بودجه جهادکشاورزی استان همدان از اجرای ۹۸ درصد سند راهبردی سه ساله استان همدان در بخش کشاورزی خبر داد.

جعفر مصباحی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار به اهمیت و جایگاه بخش کشاورزی در اقتصاد و  امنیت غذایی اشاره کرد و با بیان اینکه بخش کشاورزی رابطه مستقیمی با امنیت اجتماعی دارد، اظهار کرد: با در نظر گرفتن ذخایر ژنتیکی و ویژگی‌های خاص استان همدان از سال ۹۸ با هماهنگی استانداری و سازمان برنامه و بودجه سندی با عنوان سند راهبردی و برنامه عملیاتی توسعه کشاورزی استان به مدت سه سال تدوین شد.

وی با اشاره به اینکه در سند راهبردی سه ساله استان همدان با توجه به منابع مالی و اعتباری که می توان تامین کرد اهدافی پیش بینی شد، ادامه داد: اقدامات انجام شده براساس این سند هر ماه رصد می‌شود تا مقدار پیشرفت فیزیکی طرح مشخص و اگر نقصی در پروژه بود رفع شود.

مدیر برنامه و بودجه جهاد  کشاورزی استان همدان با بیان اینکه برنامه‌های بخش کشاورزی در ۱۰ سطح با ۸۰ پروژه در ۱۰ شهرستان اجرا شده است، افزود: این برنامه‌ها شامل پروژه‌های مختلف و پیشرفت فیزیکی طرح تا پایان مهر ماه سال جاری است.

وی با بیان اینکه طرح  سرشاخه کاری باغات گردو ۶۹ درصد و طرح افزایش تولید گوشت قرمز ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، اضافه کرد: طرح توسعه گلخانه‌ها ۳۰ درصد و تولید دانه‌های روغنی ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

مصباحی با اشاره به اینکه در مدت سه سال طرح ارتقا و بهبود انگور کشمش یا طرح فراز شهرستان ملایر ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، بیان کرد: ساخت مجتمع گلخانه ای عمان در شهرستان درگزین ۱۰۰ درصد و احیاء و مرمت قنوات ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند.

وی پیشرفت فیزیکی طرح توسعه سامانه‌های نوین آبیاری را ۳۰ درصد و ساخت و بهسازی کانال‌های آبیاری عمومی را ۲۵ درصد عنوان کرد و ادامه داد: طرح ایجاد ظرفیت فرآوری و ذخیره سازی جدید ۱۲۵ درصد رشد داشته است.

مدیر برنامه و بودجه جهادکشاورزی استان همدان با تاکید بر اینکه تاکنون اجرای سند سه ساله راهبردی در بخش کشاورزی ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، افزود: این میزان پیشرفت فیزیکی تا پایان سال بیشتر خواهد شد و و فراتر از اهداف مشخص شده تحقق خواهد پیدا می‌کند.

کد خبر: ۱۱۶٬۳۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha