۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۴
۱۵ شهریور ماه زمان اعمال رتبه بندی معلمان
عضو کمیسیون آموزش مجلس عنوان کرد

۱۵ شهریور ماه زمان اعمال رتبه بندی معلمان

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس، آخرین تغییرات لایحه رتبه بندی معلمان را تشریح و تأکید کرد: با تغییرات صورت گرفته معلمان بر اساس رتبه‌های کسب شده، افزایش حقوق خواهند داشت.

به گزارش بازار، محمد وحیدی با اشاره به آخرین تغییرات لایحه رتبه بندی معلمان، اظهار کرد: در آخرین تغییرات لایحه رتبه بندی در کمیسیون آموزش، ملاک حداقل حقوق معلمان ۸۰ درصد حقوق و فوق العاده‌های مربی آموزشیار و مربی دانشگاه‌های وزارت، تحقیقات و فناوری تعیین شد.

وی ادامه داد: بر همین مبنا برای کسب رتبه های بالاتر درصدهای افزایشی دیده شد به طوریکه برای معلمان با رتبه آموزشیار معلم ۲۵ درصد، مربی معلم ۴۵ درصد، استادیار معلم ۶۰ درصد، دانشیار معلم ۷۰ درصد و استاد معلم ۷۵ درصد به مجموع حقوق، مزایا و فوق‌العاده‌های مستمر و ارقام مندرج در احکام کارگزینی معلمان افزوده می‌شود.

حذف عبارت «تمام وقت» از لایحه رتبه بندی
وحیدی با بیان اینکه یکی دیگر از تغییرات مهم اعمال شده در لایحه رتبه بندی که با نظر اعضای کمیسیون آموزش اصلاح شد، حذف عبارت «تمام وقت» بود که بر این اساس ساعت تدریس به همان ۲۴ ساعت در هفته تغییر یافت و نگرانی معلمان از این بابت ساعات اضافه تدریس برطرف شد.

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی افزود: همچنین تاریخ اعمال لایحه رتبه‌بندی معلمان نیز به ۱۵ شهریورماه ۱۴۰۰ تغییر یافت تا بازنشستگان امسال نیز مشمول قانون رتبه بندی شوند.

وی اضافه کرد: طبق تأکیدی که به سازمان برنامه و بودجه، سازمان امور استخدامی و وزارت آموزش و پرورش داشتیم، عنوان شد که آیین نامه اجرایی لایحه رتبه بندی معلمان نیز همزمان با تصویب این لایحه در مجلس تدوین شود تا رتبه بندی بلافاصله پس از تأیید شورای نگهبان در مقام اجرا قرار گیرد.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با اشاره به وعده رئیس سازمان برنامه و بودجه در مجلس مبنی بر تأمین بار مالی این لایحه در سال ۱۴۰۰، عنوان کرد: امیدواریم این لایحه با گشایش‌های مالی در سال‌های آتی با فراغ بال اجرایی شود چرا که نتیجه آن افزایش کیفیت در آموزش است.

کد خبر: ۱۱۶٬۳۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 7
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • معلم بازنشسته امسال IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
      5 1
      خدا خیرتون بده حقوق ما دریافتی ۶ ونیم ما بازنشسته امسال هستیم۱۶
    • داود IR ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
      1 0
      هشتاد درصد حداقل هیات علمی یک توهین به شأن و مقام معلم هست یعنی معلمی که سی سال سابقه داره با کسی که تازه وارد هستم علمی شده هنوز برابر هم نیستند.
    • مسعود IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
      0 0
      من یکم تیر بازنشست شدم ایا رتبه بندی شاملم میشود؟
    • الهام IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
      0 0
      باسلام ،بلاخره تا کی این مبحث رتبه بندی ادامه خواهدداشت خدای دونه .انشاالله که این بی عدالتی ها بااجرای رتبه بندی به اتمام برسه .توکل به خدا. پایان شب سه سپیداست.
    • احمد IR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
      0 0
      امسال لااقل روزی یکبار خبر رتبه بندی در رسانه ها منتشر شده ولی هنوز نه اجرایی شده نه کسی پیدا شده مشخص کند از کی اجرایی میشه و این درصد ها چقدر دست معلم میگیره،
    • IR ۰۵:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
      1 0
      چرا استادی دانشگاه رتبه بندی نمیشم همه رو با یک چوب میزنید
    • IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
      0 0
      سلام لطفا همین ماه علی الحساب مقداری پول به خیابان بریزید واقعا واقعا نداریم وگرفتاریم تا انشالله این مبلغ مرهمی بردل ما فرهنگی آن باشد خدا شاهد من یکی پول ندارم برای دکتر بچم. تشکر ویژه خواهش میکنیم