۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۲
ضرورت جلوگیری از اقدامات جزیره ای بانک ها در آذربایجان غربی
استاندار آذربایجان غربی تاکید کرد

ضرورت جلوگیری از اقدامات جزیره ای بانک ها در آذربایجان غربی

ارومیه- استاندار آذربایجان غربی با اشاره به عملکرد بانک‌ها در پیشرفت پروژه‌های عمرانی و اقتصادی استان، گفت: منابع بانک‌های استانی باید در داخل استان استفاده و سرمایه‌گذاری شود.

به گزارش خبرنگار بازار، محمدصادق  معتمدیان ظهر دوشنبه در جلسه کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان با اشاره به حمایت بانک‌ها از توسعه اقتصادی و عمرانی استان، اظهارکرد: انتظار می‌رود تمامی بانک‌های دولتی و خصوصی در جلسات کمیسیون هماهنگی حضور داشته و عملکرد و اقدامات دوره‌ای خود را ارائه دهند.

وی بیان کرد: بانک‌ها باید گزارشی از عملکرد جذب، مصارف و منابع خود ارائه دهند تا میزان انتفاع استان و واحدهای استانی از سرمایه‌های داخل استان مشخص شود و در غیر این صورت و استفاده از از منابع داخلی در خارج از استان از طریق قانونی با بانک‌ها برخورد می‌شود.

استاندار آذربایجان غربی ضمن تأکید بر جلوگیری از حرکات و اقدامات جزیره‌ای برخی بانک‌ها، تصریح کرد: افزایش جذب منابع مدنظر قرار گیرد تا بتوان با استفاده از این مهم جهشی در برنامه‌های اقتصادی و عمرانی استان داشته باشیم و بر اساس اولویت‌ها در بخش‌های مختلف تسهیلات بانکی هدایت شود.

دعوت از سرمایه گذاران بزرگ استانی برای انتقال حساب های خود به بانک های آذربایجان غربی
معتمدیان ضمن درخواست از سرمایه‌گذاران بزرگ استانی برای انتقال حساب‌های خود به بانک‌های آذربایجان غربی، یادآور شد: زمینه سرمایه گذاری در استان فراهم است و ما از سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای حضور در استان دعوت می کنیم.

وی با اشاره به تغییر قانون ضمانت واحدهای تسهیلاتی نزد بانک‌ها، اظهار کرد: اصلاح ضمانت املاک خارج از طرح سرمایه‌گذاری توسط بانک‌ها که تصمیمی حاکمیتی است باید پیگیری و با سرمایه‌گذاران طرح‌ها بیش‌ازپیش همکاری شود.

معتمدیان حمایت از تولید توسط دولت را از اهداف و اولویت‌های اصلی دانست و تصریح کرد: همگان باید در راستای رسیدن به شعار سال گام برداریم و شعار تولید، پشتیبانی و مانع زدایی را در بهترین شکل ممکن در جامعه جاری کنیم ازاین‌رو هر هفته یک روز کامل را برای رفع موانع و مشکلات واحدهای تولیدی اختصاص داده و به ‌صورت میدانی از واحدها بازدید خواهیم کرد.

واحدهای راکد صنعتی آذربایجان غربی وارد چرخه تولید می شوند
استاندار آذربایجان غربی عنوان کرد: نیاز روز واحدهای تولیدی و صنعتی استان تأمین و تزریق سرمایه در گردش و سرمایه ثابت است که با انجام این مهم خط‌های تولید و شیفت کاری واحدها افزایش یافته و در نهایت سبب افزایش اشتغال‌زایی می‌شوند.

معتمدیان توجه به بخش عمران، اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام، فعالیت مجدد واحدهای راکد، تأمین منابع مالی مورد نیاز واحدهای صنعتی و تولیدی را از مهم‌ترین موارد مدنظر استان عنوان کرد و یادآور شد: از مهم‌ترین پروژه‌ها می‌توان به احداث راه، راه‌آهن و موارد مربوط به فرودگاه‌ها اشاره کرد که می‌توانند سبب شکوفایی اقتصادی شوند.

کد خبر: ۱۱۶٬۳۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha