۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰
بازگشت واحدهای راکد معدنی اصفهان به چرخه استخراج
در گفت‌وگو با بازار مطرح کرد؛

بازگشت واحدهای راکد معدنی اصفهان به چرخه استخراج

اصفهان - سهل آبادی، رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: توانستیم واحدهای راکد در حوزه معدن استان اصفهان را شناسایی کنیم تا به چرخه اکتشاف و استخراج برگردند.

سید عبدالوهاب سهل‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، با اشاره به غنی بودن ذخایر معدنی در استان اصفهان اظهار کرد: می توان ذخایر معدنی کشور را با جدول مندلیف تشبیه کرد زیرا هرآنچه که از ذخایر معدنی یاد می شود در کشور موجود است.

وی افزود: کشور ما سرشار از معادن فلزی، غیرفلزی، گرانبها و تزئینی است؛ استان اصفهان هم با پهنه های وسیع معدنی یکی ازکانونهای مهم ذخایر معدنی است.

اجتناب از صدور بخشنامه‌های متعدد در زمینه معادن
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران تصریح کرد: همانطور که به وزیر صمت هم گفتم بایستی در زمینه توسعه معادن استان اصفهان و کشور با برنامه ریزی بیشتری پیش رفت و از صدور بخشنامه های متعدد اجتناب کرد.

وی اضافه کرد: باید سعی شود از قوانین موجود به بهترین شکل بهره برداری کرد و از سختگیری های بی مورد برای واردات ماشین آلات معدنی ممانعت به عمل آورد.

فرسودگی تجهیزات ماشین آلات معدنی در کشور
سهل آبادی با اشاره به فرسودگی تجهیزات ماشین آلات معدنی در کشور گفت: ضمن حفظ منابع طبیعی و محیط زیست بایستی به معادن هم توجه ویژه شود که نیاز به توسعه تعامل بخش خصوصی و دولتی است.

وی افزود: خانه صنعت، معدن و تجارت ایران به طور مرتب پیشنهادات خود را ارائه کرده است و انجمن های تخصصی با تیم چابک، پیگیر موضوعات مربوطه است و توانستیم واحدهای راکد در حوزه معدن استان اصفهان را شناسایی کرده که به چرخه اکتشاف و استخراج برگردند.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: سعی شده با آموزش و مشاوره، سرمایه گذاران را برای سرمایه گذاری در بخش معدن هدایت کنیم که در این زمینه پیشرفت خوبی حاصل شده است.

کد خبر: ۱۱۶٬۲۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha