۱۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۷
شیرهای تولیدی در آذربایجان شرقی کاملا سالم و عاری از کرونا است
معاون امور دام جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی:

شیرهای تولیدی در آذربایجان شرقی کاملا سالم و عاری از کرونا است

تبریز- معاون امور دام جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با اشاره به فرایند پاستوریزه و استرلیزه کردن شیرها در استان گفت: شیرهای تولیدی در آذربایجان شرقی کاملا سالم و عاری از کرونا است.

حبیب شریفیان در گفتگو با خبرنگار بازار، با اشاره به کاهش مصرف شیر و لبنیات در استان گفت: متاسفانه برخی ها فکر می کنند لبنیات و شیرهای تولیدی کرونا دارند ولی این چنین مسائلی درست نیست.

وی ادامه داد: شیرهای تولیدی در کارخانجات در دمای بالا پخت می شود و اگر هم آلودگی داشته باشد بدون شک از بین می رود و برای همین جای نگرانی نیست.

معاون امور دام سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی ادامه داد: سالیانه ۴۰۰ هزار تن شیر در استان آذربایجان شرقی به لبنیات تبدیل می شود.

وی سپس گفت: در استان ما سالیانه ۵۴۰ هزار تن تولید شیر داریم که در مقایسه با کل کشور تولید شیر سنتی بیش از تولید شیر صنعتی است، ۴۰ درصد تولید شیر صنعتی و حدود ۶۰ درصد نیز سنتی است.

شریفیان افزود: زنجیره ارزش و تامین مالی این زنجیره می تواند تمام حلقه های آن را پشتیبانی کند، اما اتفاقی که در جامعه ما اتفاق افتاده این است که واحدها به صورت جزیره ای برای خودشان تولید می کنند، سهم سالیانه استان آذربایجان شرقی در یارانه دام و طیور ۵ هزار میلیارد تومان است، دولت این یارانه را تامین می کند اما چون زنجیره ارزش و زنجیره تولید نمی توانند به هم منتقل کنند، در یک بخش متوقف می شود.

معاون امور دام سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی در بخش دیگری با اشاره به میزان صادرات استان گفت: استاندارد لبینات ایران از کشورهای توسعه یافته آمریکا نیز سخت گیرانه تر است و براین اساس در سایه این سخت گیری ها، صادراتی به کشورهای همسایه داریم.

کد خبر: ۱۱٬۶۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha