۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۶
۳۵ هزار تن میوه پرتقال و نارنگی از باغات کهگیلویه و بویراحمد برداشت می شود
مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد:

۳۵ هزار تن میوه پرتقال و نارنگی از باغات کهگیلویه و بویراحمد برداشت می شود

یاسوج- مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: پیش بینی می شود بیش از ۳۵ هزار تن میوه پرتقال و نارنگی از باغات استان برداشت شود.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد، اکبر محمدی افزود: سالیانه ۲۸۰ هزار تن انواع میوه شامل، سیب، مرکبات، میوه‌های تابستانه و سایر میوه‌ها از ۴۰ هزار هکتار باغات این استان برداشت و روانه بازار مصرف می شود.

وی با بیان اینکه برداشت میوه از درختان مرکبات این استان آغاز شده، گفت: در سال جاری ۲۴ هزار و ۱۵۸ تن پرتقال نافی، والنسیا و خوشه ای و ۱۱ هزار و۶۹۷ تن نارنگی خارو، فرانسوی و دیگر ارقام در باغستان‌های شهرستان‌های گچساران، باشت، کهگیلویه، چرام و لنده برداشت می شود.

محمدی تصریح کرد: از مجموع سه هزار و ۳۰۸ هکتار باغ پرتقال در کهگیلویه و بویراحمد دو هزار و ۴۱۰ هکتار آن بارور و از مجموع یکهزار و ۷۱۸هکتار باغستان نارنگی در استان یک هزار و ۲۹۲ هکتار آن بارور است.

وی افزود: ۴۱۶ هکتار باغ لیموشیرین در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که ۳۹۹ هکتار آن بارور است و برداشت چهارهزار و ۳۷۶ تن محصول لیموشیرین در کهگیلویه و بویراحمد در حال انجام است.

محمدی اظهار داشت: برداشت ۳۲۴ تن نارنج نیز آغاز شده و در سال جاری ۳۸ هزار و ۴۶۴ تن لیمو ترش در پنج هزار و۹۲۰ هکتار از باغستان های مناطق گرمسیری استان شامل گچساران، باشت و سایر شهرستان های جنوبی تولید و روانه بازارهای مصرف شده است.

کد خبر: ۱۱۶٬۱۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha