۱۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۵
۹۵ درصد اصناف غیرضروری قزوین تعطیل شد
برای پیشگیری از شیوع کرونا؛

۹۵ درصد اصناف غیرضروری قزوین تعطیل شد

قزوین - سخنگوی ستاد مقابله و پیشگیری از بیماری کرونا در قزوین گفت: ۹۵ درصد اصناف توزیع کننده اقلام غیر ضروری مردم به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تعطیل شده است.

به گزارش خبرگزاری بازار به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، منوچهر حبیبی افزود: اگر اتحادیه‌ای تخلف کند و صنف‌های تحت تابعه خود را باز نگهدارد، هر واحد صنفی ۵۰۰ هزار تومان جریمه و یک ماه پلمب می‌شود و مدیر اتحادیه نیز به مرجع قضایی معرفی خواهد شد.

وی تصریح کرد: تاکنون چندین واحد صنفی به علت تخلف و توجه نکردن به دستورالعمل‌ها پلمب شده‌اند، اما هنوز مدیری از اتحادیه‌های صنفی به مراجع قضایی معرفی نشده است.

حبیبی با بیان اینکه وضعیت کرونا در استان مدیریت شده است، اظهار داشت: حفظ سلامت مردم جزو اولویت مسؤولان بوده و برای تامین آن باید همه اقشار اجتماعی همراهی کنند.

این مسؤول بیان داشت: هر مدیری که بر خلاف مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا رفتار کند، مستحق برخورد قانونی از طریق سازمان تخلفات اداری است که بدون هیچ‌گونه اغماضی اجرا خواهد شد.

حبیبی مدت زمان اجرای طرح کاهش زنجیره انتقال ویروس کرونا یا فاصله گذاری اجتماعی را فعلا تا ۲۰ فروردین ماه سال جاری عنوان کرد و گفت: در شرایطی که واحدهای غیرضروری تعطیل شده‌اند، واحدهای توزیع کالاهای ضروری تا پایان عید فعال هستند و پنج فروشگاه‌ اینترنتی نیز به آنها اضافه شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین با بیان اینکه کالاهای اساسی مردم به اندازه کافی تا سه ماه آینده ذخیره شده است، گفت: بسیاری از کشورهای غربی برای یک دستمال کاغذی یا یک کالای ضروری کاغذی سربازان مسلح به کار گمارده‌اند؛ درحالیکه جمهوری اسلامی با همه تحریم‌ها و کمبودها با مدیریت بسیار خوب مواد غذایی روبه رو است.

حبیبی در خصوص کوچ عشایر استان نیز اظهار داشت: طبق هماهنگی انجام شده باید عشایر استان تا پایان فروردین ماه سال جاری در مناطق خود بمانند و به منظور قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا از حرکت و جابه‌جایی پرهیز کنند.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای رفع نیازهای شهروندان به اقلام بهداشتی، خاطرنشان کرد: استان قزوین توانسته روزانه ۶۰ هزار عدد دستکش و تاکنون ۲۴ میلیون عدد ماسک تولید کند و مازاد نیاز خود را به استان‌های دیگر ارسال کنند.

سخنگوی ستاد مقابله با بیماری کرونا در استان قزوین با اشاره به وظایف رسانه‌ها یادآور شد: یکی از وظایف رسانه در این برهه زمانی شیوع ویروس کرونا دادن امید و انگیزه به کادر درمان و پزشکی است که انصافا از جان و دل مایه گذاشته و در این راه از خودگذشتگی دارند.

سید حسین بی نیاز مدیرکل روابط عمومی استانداری قزوین نیز در این نشست خبری از تولید سه هزار و ۷۱۵ لینک خبری و دو هزار و ۱۶۰ عکس و ویدئو در زمینه کرونا خبر داد.

تاکنون، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در استان تاکنون به ۸۷۳ مورد و آمار جان باختگان نیز به ۱۱۰ نفر رسیده است.

کد خبر: ۱۱٬۶۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha