۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۵
۸۵طرح تولیدی استان سمنان تسهیلات رونق تولید دریافت می‌کنند
در نشست مسئولان مطرح شد؛

۸۵طرح تولیدی استان سمنان تسهیلات رونق تولید دریافت می‌کنند

سمنان- ارائه تسهیلات به ۸۵ طرح تولیدی شامل ۷۵ طرح کشاورزی و ۱۰ طرح صنعتی از جمله مصوبات نشست کارگروه رونق تولید استان سمنان در هفته میانی آبان ماه ۱۴۰۰ بود.

بازار، گروه استان‌ها: مسئولان اقتصادی استان سمنان در نشست کارگروه رونق تولید و رفع موانع استان سمنان بار دیگر گرد هم آمدند تا این بار علی رغم بررسی ویژه مشکلات دو طرح صنعتی شامل پایپ قومس لوله‌های تک جدا آبیاری و واحد نخ‌ریسی سمنان، نسبت به رفع مشکلات واحدهای دیگر تولیدی استان سمنان نیز اقدام کنند.

ارائه آخرین ابلاغیه‌ها و آئین نامه‌های دریافتی در خصوص رونق و رفع موانع تولید، بررسی مشکلات برخی واحدهای تولیدی استان سمنان، بحث و تبادل نظر و تصمیم گیری در راستای رفع مشکلات دو واحد تولیدی و صنعتی که در روز جاری مورد بازدید استاندار سمنان قرار گرفت، گزارش لیست مصوبات تسهیلات رونق تولید سازمان جهاد کشاورزی سمنان و گزارش لیست مصوبات تسهیلات رونق تولید توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از جمله بخش‌های این نشست بود که به میزبانی استانداری سمنان همزمان با ظهر یکشنبه برگزار شد.

تلاش برای ارائه تسهیلات
استاندار سمنان به عنوان رئیس این جلسه با بیان اینکه ستاد تسهیل استان تاکنون به خوبی در بحث رونق اقتصادی انجام داده است، گفت: پرداخت تسهیلات ویژه واحدهای صنعتی و کشاورزی از جمله اقداماتی بوده که در سال جاری و در قالب کارگروه رونق تولید به انجام رسیده است.

پرداخت تسهیلات ویژه واحدهای صنعتی و کشاورزی از جمله اقداماتی بوده که در سال جاری و در قالب کارگروه رونق تولید به انجام رسیده است

سید محمد رضا هاشمی با اشاره به اینکه استان سمنان جزو استان‌های برتر کشور در حوزه پرداخت تسهیلات رونق تولید است، تاکید کرد: مصوبات به صورت دقیق برای اعضا کارگروه ارسال می‌شود تا بتوانیم بهترین تصمیم را برای رونق تولید در سطح استان بگیریم.

وی با اشاره به اینکه در این جلسه و با موافقت اعضا، بالغ بر ۱۷۴ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید پرداخت می‌شود، ابراز کرد: ۸۵ طرح صنعتی و کشاورزی این تسهیلات را دریافت خواهند کرد.

۸۵طرح تولیدی استان سمنان تسهیلات رونق تولید دریافت می‌کنند

حفظ اشتغال و ایجاد شغل جدید
استاندار سمنان با بیان اینکه این تسهیلات به منظور حفظ اشتغال فعلی و ایجاد اشتغال جدید پرداخت می‌شوند، گفت: در صورت پرداخت تسهیلاتی که امروز مصوب شدند، ۱۱۱ فرصت شغلی در سطح استان ایجاد خواهد شد که قابل توجه است.

هاشمی با بیان اینکه مدیران دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد و بانک‌های عامل، در بحث پرداخت تسهیلات رونق تولید و مشاغل خانگی، تسریع امور را در دستور کار خود قرار دهند، گفت: باید تلاش کرد تا بتوانیم بهترین عملکرد را در زمینه ارائه تسهیلات بانکی داشته باشیم.

تسهیلات به منظور حفظ اشتغال فعلی و ایجاد اشتغال جدید پرداخت می‌شوند

وی پیش از نشست امروز دقایقی در مقابل میکروفون خبرنگار بازار نیز قرار گرفت و با اشاره به بازدید از واحدهای صنعتی استان، گفت: از مجموع یک هزار و ۷۰۰ واحد صنعتی مستقر در استان سمنان متأسفانه ۵۶ واحد معادل سه درصد فقط با ۱۰۰ درصد ظرفیت تولیدی خودشان مشغول به کار هستند و مابقی واحدهای تولیدی زیر ۴۰ درصد توان خود را در اختیار دارند

رفع مشکلات دو واحد صنعتی
استاندار سمنان با بیان اینکه پایپ قومس لوله‌های تک جدا آبیاری و واحد نخ‌ریسی سمنان امروز مورد بازدید قرار گرفتند، افزود: این دو واحد توانمندی دارند که با افزایش نیروی کار و هم مقوله تولید سه شیفت، تولیدات خود را ارتقا بدهند اما سرمایه در گردش مورد نیاز برای این کار می‌بایست در اختیارشان قرار گیرد.

هاشمی با بیان اینکه در سفر رئیس جمهور به استان سمنان، تسهیلات خوبی برای واحدهای صنعتی و تولیدی استان مصوب شده که ما در کارگروه‌های رفع موانع تولید استان سمنان مشکلات واحدهای تولیدی را مطرح و تسهیلات مذکور را در اختیارشان قرار خواهیم داد، تاکید کرد: سعی خواهیم کرد در بحث افزایش ظرفیت با پرداخت سرمایه در گردش یکی از دغدغه‌های تولیدی استان سمنان را کاهش دهیم.

وی افزود: برای تأمین سرمایه در گردش مورد نیاز واحدهای تولیدی در کنار ستاد کارگروه رونق تولید، از کارگروه هماهنگی بانک‌های استان سمنان نیز کمک خواهیم گرفت تا بتوانیم مشکلات تولیدی را کاهش دهیم از سوی دیگر واحدهای تولیدی معتقد هستند که بازپرداخت سرمایه در گردش برای مدت یک سال کافی نیست و ما پیشنهاد افزایش این میزان را نیز می‌دهیم.

۸۵طرح تولیدی استان سمنان تسهیلات رونق تولید دریافت می‌کنند

ارائه تسهیلات بانکی
رئیس صنعت معدن و تجارت استان سمنان نیز در این نشست با بیان اینکه سال جاری ۴۱۴ فقره تسهیلات رونق تولید پرداخت شده است، گفت: مجموع این تسهیلات ۱۱ هزار و ۶۴۷ میلیارد ریال برآورد می‌شود که توسط بانک‌های عامل استان پرداخت شده است.

علی تشنه دل با بیان اینکه ۲۰۶ پرونده با اعتباری بالغ بر ۳۰ هزار و ۸۴۷ میلیارد ریال، توسط بانک‌های عامل سطح استان سمنان در حال بررسی است، افزود: امیدواریم به زودی این واحدها نیز بتوانند تسهیلات خود را دریافت کنند.

وی افزود: در سال جاری ۶۲۰ طرح برای دریافت ۴۲ هزار و ۴۹۴ میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید در بخش‌های مختلف صنعتی و کشاورزی و … به بانک‌های عامل معرفی شدند که ارائه تسهیلات به آنها توانسته کمک خوبی به اشتغال استان کند.

ایجاد ۱۱۲ شغل جدید
رئیس صنعت معدن و تجارت استان سمنان درباره نشست امروز ستاد رونق تولید نیز، توضیح داد: با موافقت اعضای کارگروه که متشکل از بانک‌ها، استانداری، برنامه بودجه، صمت، جهاد و … است ۱۰ طرح صنعتی برای دریافت ۱۵۲ میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان تسهیلات به بانک‌ها معرفی شدند که در صورت دریافت تسهیلات رونق تولید می‌توانند ۹۹ فرصت شغلی جدید را در سطح استان سمنان ایجاد کنند.

تسهیلات خوبی برای واحدهای صنعتی و تولیدی استان مصوب شده که ما در کارگروه‌های رفع موانع تولید استان سمنان مشکلات واحدهای تولیدی را مطرح و تسهیلات مذکور را در اختیارشان قرار خواهیم داد

تشنه دل با بیان اینکه در این جلسه و با موافقت اعضا همچنین ۷۵ طرح کشاورزی برای دریافت ۲۱ میلیارد و ۸۶ میلیون تومان تسهیلات رونق تولید به بانک‌ها معرفی شدند، افزود: با دریافت این تسهیلات مجموعاً ۱۲ فرصت شغلی جدید در بخش کشاورزی استان ایجاد خواهد شد.

وی با بیان اینکه مجموعاً ۸۵ طرح صنعتی و کشاورزی در سطح استان سمنان بالغ بر ۱۷۳ میلیارد تومان تسهیلات دریافت خواهند کرد، بیان داشت: ۱۱۲ فرصت شغلی در سطح استان با پرداخت این تسهیلات ایجاد خواهد شد.

تسهیلات رونق تولید در بخش‌های کشاورزی و صنعتی در حالی به واحدهای تولیدی استان سمنان ارائه می‌شوند که مقوله نقدینگی و سرمایه در گردش یکی از مهمترین مشکلات آنها است بازدید از واحدهای صنعتی همچنین نشان می‌دهد که این واحدها بعضاً در پرداخت حقوق کارگران خود نیز ناکام هستند و این امر سبب شده تا با تمام ظرفیت خود کار نکنند. آنطور که استاندار سمنان می‌گوید فقط سه درصد از کارخانه‌های استان با ظرفیت ۱۰۰ درصد مشغول به فعالیت هستند و این برای استان سمنان با تمام استعدادهایی که دارد، مناسب نیست.

کد خبر: ۱۱۶٬۱۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha