۱۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۹
ایجاد مراکز تولید و عرضه صنایع دستی با مشارکت بخش خصوصی در ۴ شهر استان اردبیل
سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی اردبیل خبر داد؛

ایجاد مراکز تولید و عرضه صنایع دستی با مشارکت بخش خصوصی در ۴ شهر استان اردبیل

اردبیل - سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل از ایجاد مراکز تولید و عرضه صنایع دستی با مشارکت بخش خصوصی در چهار شهر استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، ناصر محمودی ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران در محل اداره کل میراث فرهنگی اردبیل از هماهنگی با بخش خصوصی فعال در حوزه صنایع دستی برای ایجاد مراکز تولید و عرضه محصولات صنایع دستی در چهار شهر خبر داد.

وی گفت: باتوجه به پتانسیل‌های بالای توسعه صنایع دستی در شهرهای خلخال، گرمی، عنبران و نمین اداره کل در سال های گذشته اقدام به احداث ساختمان هایی برای ایجاد نمایشگاه و برگزاری کارگاه های آموزشی کرده است.

محمودی اضافه کرد: در سال ۹۸ اداره کل اقدام به ساماندهی این ساختمان‌ها و تکمیل نواقص آن‌ها کرده و با توجه به پتانسیل بالای این شهرستان ها برای توسعه صنایع دستی، با فعالین بخش‌خصوصی برای ایجاد مراکز تولید و عرضه محصولات به توافق رسیده‌ایم.

سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل تصریح کرد: اردبیل از استان‌های شناخته شده در تولید بافته‌های داری در کشور بوده و شهرستان‌های نمین و شهر عنبران قطب تولید گلیم در کشور هستند که سالیانه صادرات قابل توجهی به کشورهای اروپایی دارند.

وی اظهار کرد: خلخال قطب تولید جاجیم بوده و ورنی مغان نیز سال گذشته موفق به دریافت نشان بین‌المللی جغرافیایی شد که از تولیدات عشایر شاهسون در شمال استان است.

محمودی اضافه کرد: مشارکت بخش‌خصوصی در این حوزه می‌تواند نقش مهمی در توسعه صنایع‌دستی در این شهرستان‌ها داشته باشد و ما برای فعالین این حوزه حمایت‌های ویژه‌ای در نظر گرفته‌ایم.

کد خبر: ۱۱٬۶۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha