تفاهم‌ همکاری با هدف شتابدهی صادرات در مناطق آزاد امضا شد

تفاهم‌ همکاری با هدف شتابدهی صادرات در مناطق آزاد امضا شد

اقتصادی، سرپرست مرکز نوآوری و شتابدهی صادرات اتاق ایران گفت: با توجه به ظرفیت مناطق آزاد، برای رونق اقتصاد دانش‌بنیان، جذب سرمایه‌گذار خارجی و ارزآوری باید گام‌های موثری برداشت.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، مرکز نوآوری و شتابدهی صادرات اتاق ایران و شرکت پیشگامان فرصت‌آفرین، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

در نشست اخیر مرکز نوآوری و شتابدهی صادرات اتاق ایران که با حضور غلامحسین جمیلی، عضو هیات رئیسه اتاق ایران و مهدی اقتصادی، سرپرست مرکز نوآوری و شتابدهی صادرات اتاق ایران تشکیل شد، تفاهم‌ همکاری با هدف شتابدهی صادرات در مناطق آزاد امضا شد.

اقتصادی در این نشست هدف اصلی انعقاد تفاهم‌نامه با شرکت پیشگامان فرصت‌آفرین را حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها عنوان کرد و گفت: در پی رسیدن به الگویی مناسب هستیم تا بتوانیم مسائل مورد نیاز کشور را در حوزه صادرات دانش‌بنیان مرتفع کنیم.

او تصریح کرد: طبق رسالت این مرکز و با توجه به ظرفیتی که در مناطق آزاد وجود دارد، می‌توان با جذب سرمایه‌گذار خارجی در راستای رونق اقتصاد دانش‌بنیان و ارزآوری و سودآوری برای کشور گام‌های موثری برداشت.

اقتصادی افزود: موضوع این تفاهم‌نامه که در حوزه سلامت است، کمک به شتابدهی صادرات و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و نوآور در مناطق آزاد است.

رئیس مرکز نوآوری و شتابدهی صادرات ایران تاکید کرد: همواره تعامل حلقه گمشده حوزه دانش‌بنیان‌هاست. از این رو، با انعقاد این تفاهم‌نامه سعی داریم با شناسایی پتانسیل‌ها و فرصت‌ها در مناطق آزاد اقداماتی که می‌تواند مؤثر باشد را به‌صورت هدفمند و برنامه‌ریزی شده انجام دهیم.

جمیلی، از اعضای هیات رئیسه اتاق ایران از میهمانان حاضر درباره حمایت اتاق ایران از این تفاهم‌نامه گفت: مرکز شتابدهی صادرات در راستای حمایت از شرکت‌های نوآور و دانش‌بنیان و عملی کردن ایده‌های استارت‌آپی تأسیس شد.

جمیلی گفت: شواهد و نتایج کار این مرکز گویای آن است که در راستای رسالت خود مسیر صحیحی را طی کرده است، از این رو، طبق قوانین این حوزه بر اتاق بازرگانی ایران واجب است که از فعالیت‌های این مرکز حمایت کرده و نهایت همکاری را با این مرکز داشته باشد.

بر اساس این گزارش، برای تحقق اهداف این تفاهم‌نامه، کارگروهی تشکیل شده که دبیرخانه آن در محل مرکز نوآوری و شتابدهی صادرات ایران در نظر گرفته شده است تا بر اساس آن، فعالیت‌های مربوطه با قدرت و سرعت هرچه بیشتر پیش رود.

کد خبر: ۱۱۶٬۰۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha