۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۴
واحدهای صنعتی فعال با ظرفیت کامل در استان سمنان؛ فقط ۳ درصد!
استاندار سمنان به بازار خبر داد

واحدهای صنعتی فعال با ظرفیت کامل در استان سمنان؛ فقط ۳ درصد!

سمنان- هاشمی، استاندار سمنان گفت: متاسفانه فقط ۵۶ واحد صنعتی، معادل سه درصد کل واحد های صنعتی مستقر در استان با ظرفیت کامل خود کار می‌کنند.

سید محمد رضا هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، در حاشیه بازدید از واحدهای صنعتی با بیان اینکه این بازدیدها به این دلیل انجام می‌شود که بتوانیم قبل از برگزاری نشست کارگروه تسهیل استان سمنان اشراف به مسائل تولیدی داشته باشیم، تاکید کرد: همزمان با روز یکشنبه از دو واحد صنعتی سمنان بازدید به عمل آمد.

وی با بیان اینکه پایپ قومس لوله‌های تک جدا آبیاری و واحد نخ‌ریسی سمنان امروز مورد بازدید قرار گرفتند، افزود: این دو واحد توانمندی دارند که با افزایش نیروی کار و هم مقوله تولید سه شیفت، تولیدات خود را ارتقا بدهند اما سرمایه در گردش مورد نیاز برای این کار می‌بایست در اختیارشان قرار گیرد.

استاندار سمنان با بیان اینکه از مجموع یک هزار و ۷۰۰ واحد صنعتی مستقر در استان سمنان متأسفانه ۵۶ واحد معادل سه درصد فقط با ۱۰۰ درصد ظرفیت تولیدی خودشان مشغول به کار هستند و مابقی واحدهای تولیدی زیر ۴۰ درصد توان خود را در اختیار دارند، تاکید کرد: دو واحدی که امروز مورد بازدید قرار گرفتند نیز با کمتر از ۴۰ درصد ظرفیت خود کار می‌کنند که این امر نشان می‌دهد شرایط در صنعت استان باید تقویت شود.

از مجموع یک هزار و ۷۰۰ واحد صنعتی مستقر در استان سمنان متأسفانه ۵۶ واحد با تمام ظرفیت کار می کنند

هاشمی گفت: در سفر رئیس جمهور به استان سمنان، تسهیلات خوبی برای واحدهای صنعتی و تولیدی استان مصوب شده که ما در کارگروه‌های رفع موانع تولید استان سمنان مشکلات واحدهای تولیدی را مطرح و تسهیلات مذکور را در اختیارشان قرار خواهیم داد.

وی با بیان اینکه سعی خواهیم کرد در بحث افزایش ظرفیت با پرداخت سرمایه در گردش یکی از دغدغه‌های تولیدی استان سمنان را کاهش دهیم، بیان داشت: تأمین مواد اولیه دیگر مانع تولید در سطح استان سمنان محسوب می‌شود.

استاندار سمنان با بیان اینکه برخی واحدهای صنعتی می‌توانند در سطح کشور مواد اولیه خود را تأمین کنند اما برخی دیگر نیاز است که مراحلی را تسهیل کنیم تا بتوانند از خارج کشور واردات را صورت دهند اما همانطور که مردم نیز در جریان هستند موضوع تحریم‌ها، تهیه مواد اولیه را با مشکل روبرو کرده است.

ما همچنین برای تأمین سرمایه در گردش مورد نیاز واحدهای تولیدی در کنار ستاد کارگروه رونق تولید، از کارگروه هماهنگی بانک‌های استان سمنان نیز کمک خواهیم گرفت تا بتوانیم مشکلات تولیدی را کاهش دهیم از سوی دیگر واحدهای تولیدی معتقد هستند که بازپرداخت سرمایه در گردش برای مدت یک سال کافی نیست و ما پیشنهاد افزایش این میزان را نیز می‌دهیم.

کد خبر: ۱۱۶٬۰۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha